پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

نظرسنجی‌های ایالات متحده آمریکا نشان می‌دهند که دموکرات‌ها به شدت به دنبال پبدا کردن جایگزینی برای جو بایدن در انتخابات دور بعدی ریاست جمهوری آمریکا هستند.

منتشر شده در 11 آبان 1400
در سرویس

نظرسنجی‌های اخیر در آمریکا نشان می‌دهد محبوبیت جو بایدن در نخستین سال ریاست جمهوری خود در سراسر این کشور به شدت کاهش داشته است.

در حال حاضر میانگین محبوبیت جو بایدن در آمریکا در حدود ۴۳ درصد است. این در حالیست که جورج دبلیو بوش در دور دوم ریاست جمهوری خود محبوبیتی حدود ۴۰ درصد در میان آمریکاییان داشت.

تحلیلگران معتقدند هر چقدر بایدن بتواند از لحاظ سیاسی موفق عمل کند به همان میزان ممکن است به محبوبیتش در جامعه افزوده شود. در یک نظرسنجی که به تازگی انجام شده نشان می‌دهد دموکرات‌ها تا میزان ۸۵ درصد از جو بایدن حمایت می‌کنند چیزی که نشان می‌دهد هم حزبی‌های رییس جمهور آمریکا هنوز به او وفادار هستند. اما در مورد اینکه دموکرات‌ها تا چه میزان دوست دارند جو بایدن را بار دیگر در دور بعدی انتخابات ببینند موضوع متفاوت می‌شود. تنها ۴۱ درصد هم حزبی‌های رییس جمهور آمریکا تمایل دارند بایدن برای دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری نامزد شود.

در این نظرسنجی تنها ۳۶ درصد از طیف مستقل با گرایش دموکرات معتقدند که جو بایدن بهترین گزینه برای دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست. ۴۴ درصد از این گروه می‌گویند باید فرد دیگری جایگزین بایدن شود و ۲۰ درصد هم در این مورد نظری نداشتند.

این آمار تنها کمی بیشتر از یک سوم رای دهندگانی است که بایدن امیدوار است در سال ۲۰۲۴ به او رای دهند. بسیاری در داخل آمریکا معتقدند سن بالای جو بایدن و اقدامات چند ماهه اخیر وی در عرصه سیاست داخلی و خارجی آمریکا تاثیر زیادی بر نتایج این نظرسنجی داشته است. بحران پناهجویان در مرزهای جنوبی، ادامه همه گیری کرونا و تلفات بالا در آمریکا، و نیز شرایط اقتصادی نامناسب این کشور و تورم بالا همگی باعث شده است بایدن نتواند محبوبیت خود را در میان جامعه رای دهندگان آمریکایی حفظ کند. 

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/87874

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی