پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تغییر را عزم جزم شده مردم در انتخابات ۱۴۰۰ عنوان کرد و گفت: تحریم‌ها فقط با قدرت ملی در همه عرصه‌ها بی اثر می‌شوند که دولت سیزدهم این روند را به درستی در پیش گرفته است.

منتشر شده در 1 تیر 1402
در سرویس

محمود عباس زاده مشکینی درباره گفت‌وگوی تلویزیونی اخیر رییس جمهور با مردم در سالگرد انتخابات ۱۴۰۰ اظهار داشت: همانطور که آیت الله رییسی هم به آن اشاره کرد، آن زمان فضای غالب در جامعه ما امیدی از وضع موجود بود و نظرسنجی‌ها نیز این موضوع را تایید می‌کرد.

این نماینده مجلس افزود: داوطلبانی که در سال ۱۴۰۰ تایید صلاحیت نشدند، خود به این موضوع اشاره و تاکید کردند که حضور آنها هم نمی‌توانست در عزم تغییری که ملت جزم کرده بودند، اثرگذار شود.

عباس زاده اظهار داشت: در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، مردم به دنبال انتخاب فردی با روحیه و فکر نو و جدید بودند تا کشور را از بن بست سیاسی و اقتصادی ایجاد شده توسط دولت قبل، نجات دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره تایید نشدن صلاحیت برخی داوطلبان در این انتخابات افزود: بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری بر عهده شورای نگهبان است و این شورا طبق قانون بدون نگاه سیاسی، افراد اصلح را برای نامزدی معرفی می‌کند و حق مردم است که به فرد مورد نظر خود رای دهند.

وی یادآور شد: در ادوار گذشته مردم همیشه در انتخابات تغییر را در رای خود لحاظ کردند تا سیاست‌ها و گفتمان جدید و ایده‌های و تفکر نو وارد عرصه سیاسی و اقتصادی کشور شود.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس با بیان اینکه این نوع نگاه به انتخابات از مزایای کشورهای دمکراتیک و مردم سالار برای گردش نخبگان در قدرت است، گفت: این نگاهی که در انتخابات ۱۴۰۰ مورد تاکید قرار گرفت،‌ سبب حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رای شد تا مردم با نشاط و مشارکت بالا به رییس جمهور منتخب خود رای دادند.

تحریم فقط با اتکا به قدرت ملی خنثی می‌شود

وی به آماری که رییس جمهور ارایه کرد، اشاره داشت و درباره شکستن رکود تجارت خارجی کشور و افزایش فروش نفت و دریافت پول آن با وجود تحریم‌ها که رییس جمهور دولت سیزدهم به آن اشاره کرد، یادآور شد: تحریم‌ها فقط با افزایش قدرت ملی در همه عرصه‌ها بی اثر و خنثی می‌شوند.

وی افزود: از طرفی وقتی طرف غربی می‌بیند که جمهوری اسلامی با اتکا به قدرت درونی، کشور را اداره می‌کند و این قدرت رو به افزایش بوده و نگرانی برای توسعه کشور ندارد، قطعا از مواضع خصمانه خود عقب نشینی خواهد کرد.

عباس زاده یادآور شد: وقتی کشوری قوی شد، ابرقدرت‌ها هم تمایلی برای فرسوده شدن برای تقابل با این قدرت نو ظهور و قوی را ندارند و از مواضع خود عقب نشینی می کنند که این هدف از ابتدا در سیاست خارجی دولت سیزدهم در دستور کار بوده است.

ایران به بازیگر فعال، مهم و پرقدرت در عرصه بین المللی تبدیل شده است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به بازیگر فعال، مهم و پرقدرت در عرصه بین المللی تبدیل شده است، تصریح کرد: انتظار می‌رود با این روندی که جمهوری اسلامی در پیش گرفته، حلقه‌های تحریم روز به روز شکسته شده و شاهد رفع محدویت‌های مالی باشیم و این روند ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به دیپلماسی دولت سیزدهم که سبب افزایش ارتباط با کشورهای مختلف شده است، تصریح کرد: جهان امروز عرصه به هم پیوستگی است و تمام شئونات سیاسی، فرهنگی، دیپلماسی کشورها در یکدیگر گره خورده و منافع همه کشورها به گونه‌ای به یکدیگر پیوسته شده تا پیشرفت و توسعه آنها علاوه بر استفاده از ظرفیت درون زا متکی بر استفاده از ظرفیت سایر کشورها شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: امروزه پیمان‌های دو جانبه و چندجانبه یکی از ارکان مهم دیپلماسی هر کشوری است و خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران در دولت سیزدهم خیز مهمی را در این عرصه برداشته و بلوک قدرتمندی را شکل داده است.

دولت استراتژی درستی در نگاه به شرق و بهبود روابط با کشورها همسایه و منطقه برداشته است

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس با اشاره به سیاست دولت در نگاه به شرق و کشورهای همسایه تصریح کرد: توجه به کشورهای منطقه، سیاست فعلی دولت است که راه درستی است. هر چند که در این راه باید منافع داخلی هم مدنظر قرار داده شود.

عباس زاده افزود: دیپلماسی عرصه بده بستان است و دیپلماسی موفق به معنای سنگین بودن میزان کفه دریافتی‌ها نسبت به داده ها است و این هدف نیازمند نقشه راه است.

عباس زاده با بیان اینکه کلید توسعه کشور در استفاده از منابع درون زا نهفته است، گفت: انتخابات یکی از راه‌های عرصه مشارکت مردم برای توسعه کشور است و استفاده از ذهن بیش از ۸۵ میلیون ایرانی قطعا می‌تواند راه‌های کشف نشده بسیاری را برای آبادانی کشور در عرصه سیاسی و اجتماعی خلق کند.

وی مردم ایران را قشری وفادار و باسواد و ایران را کشوری تاریخی با ظرفیت‌های بسیار زیاد توصیف و خاطرنشان کرد: هرچند در ۴۵ سال گذشته، جمهوری اسلامی تحت فشار بوده ولی یک درصد از جمعیت دنیا و حدود ۶ تا ۷ درصد منابع جهان را در اختیار دارد و قطعا این امتیازها می‌تواند کشور را در مسیر پیشرفت هدایت کرده و دولت هم تلاش ها و گام های مهمی در این راه برداشته است.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/4261

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی