پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
منتشر شده در 15 آبان 1399
در سرویس

به گزارش سرویس ترجمه جهت، انتخابات آمریکا به جاهای حساسی رسیده است به طوری که اخبار حاکی از آن است که پیروزی «جو بایدن» در ویسکانسین و آریزونا در روز چهارشنبه  سبب شد تا «ترامپ» برای انتخاب مجدد، راه سختی را پیش­رو داشته باشد.

خبرها حاکی از آن است که بایدن در میشیگان به برتری رسید و در جورجیا به ترامپ نزدیکتر شد، اما با توجه به اینکه نتیجه انتخابات هنوز نامعلوم است، ستاد انتخاباتی ترامپ اعلام کرد که سریعا تقاضای بازشماری آرا را در ویسکانسین دارد.

بر اساس اخبار پولیتیکو گفته می شود کمیته ای در حال تنظیم شکایت به منظور جلوگیری از تقلب بوده که این کمیته به درخواست ترامپ تشکیل شده است.

در همین راستا «جو بایدن» نامزد دموکرات، صبح روز چهارشنبه در ایالت­های میشیگان و نوادا با اختلاف کمی از «ترامپ» پیش افتاد و پیش­بینی می­شود  آرا سایر ایالت­های انتخاباتی مانند پنسیلوانیا و جورجیا به نفع دموکرات­ها باشد.

آسوشیتدپرس هم اعلام کرده است که نتیجه شمارش آرا در ویسکانسین پیروزی بایدن بود. ستاد انتخاباتی ترامپ قبلاً گفته بود که در صورت پیروزی بایدن در ویسکانسین درخواست بازشماری آرا را خواهد داشت.

سی ان ان و ان بی سی پیش بینی می­کنند که «بایدن» در میشیگان پیروز شود. چندین نظرسنجی نشان داد که بایدن برتری بیشتری نسبت به «ترامپ» در ایالت گریت لیک دارد. «بایدن»، آخر هفته گذشته با رئیس جمهور پیشین «اوباما» در کمپین انتخاباتی در میشیگان حضور پیدا کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، «جو بایدن» روز چهارشنبه برنده ویسکانسین شد، بایدن تنها با 0.6 امتیاز و کمی بیش از 20،000 رأی از بیش از 3.2 میلیون رای، «دونالد ترامپ» را در این ایالت شکست داد، پس از این موضوع ستاد انتخاباتی ترامپ رسماً خواستار شمارش مجدد آرا در ویسکانسین شد.

رویترز هم در این راستا می نویسد: در حالی که «ترامپ» سعی در بازشماری آرا دارد، «بایدن» روز چهارشنبه پس از کسب پیروزی­های مهم در میشیگان و ویسکانسین، خود را رئیس جمهور آینده آمریکا دانست.

ترامپ که در سال 2016 در هر دو ایالت برنده شد، اکنون شانس کمتری برای پیروزی مجدد را دارد. در حالیکه هنوز شمارش آرا متوقف نشده، او به دروغ اعلام پیروزی و دموکرات­ها را به تلاش برای سرقت آرا متهم کرد و قول داد که در دادگاه با ایالت­ها بجنگد.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/135257

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی