پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

رویترز اعلام کرد

در حالی که در ماه نوامبر گذشته (اواسط پائیز) بیش از ۱.۵ میلیون لیتر آب رادیواکتیو از یکی از نیروگاه های هسته ‌ای مینه ‌سوتا نشت کرد، با این حال مقام های مسئول در اقدامی عجیب تازه پریروز (۲۵ اسفند) این حادثه را علنی کردند.

منتشر شده در 27 اسفند 1401
در سرویس

تارنمای روزنامه نیویورک پست نوشت: درحالی که شرکت اکسل انرژی (Xcel Energy) پاییز گذشته نشت آب حاوی تریتیوم از نیروگاه مونتیسلو (Monticello) را به مقام های ایالتی، فدرال و کمیسیون تنظیم مقررات هسته ای آمریکا گزارش کرده است، مقام های ایالتی گفتند که منتظر بوده اند تا اطلاعات بیشتری را منتشر کنند.

به نوشته این روزنامه، تأخیر چهار ماهه در اعلام نشت مذکور زنگ خطر را در مورد تهدید ایمنی مردم و شفافیت در اطلاع رسانی به صدا در آورده است. با این وجود، کارشناسان هسته ای دیروز (۲۶ اسفند) گفتند که سلامت عمومی هرگز تهدید نمی شده چرا که آب رادیواکتیو هرگز به اندازه ای نبوده که نیاز به اطلاع رسانی عمومی داشته باشد.

تریتیوم یک ایزوتوپ رادیواکتیو هیدروژن است که به طور طبیعی در محیط وجود داشته و محصول جانبی رایج نیروگاه های هسته ای است. به گفته کمیسیون تنظیم مقررات هسته ای، تریتیوم نوع ضعیفی از تشعشعات بتا ساطع می کند که برد زیادی نداشته و قادر به نفوذ به پوست انسان نیست.

شرکت اکسل گفت که تاکنون حدود ۲۵ درصد از این روان آب را در حضور بازرسان کمیسیون تنظیم مقررات هسته ای جمع آوری کرده است.

رسانه

یکی از کاربرنان توییتری با عنوان خبر این تاخیر در اعلام این نشت مهم در آب منطقه به اهالی منطقه در توییت خود با بیان مشکوک بودن این اطلاع رسانی نوشت:

رسانه

 

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/12111

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی