پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

جامعه جهانی و غرب‌سازی افراطی در سه دهه گذشته که به مثابه ویروسی لیبرال گونه باعث شده شکست‌های پی در پی اقتصادی در نظم سرمایه‌داری متاخر مردم را دچار نوعی وضعیت انزجار کند، وضعیت انزجار دیگر تاب و توان فکر ندارد و صرفا به دنبال نوعی منجی است که هرچه زودتر وضع بهتر شود غافل از آنکه اصلا چنین وضعیتی شکل نمی‌گیرد و حالت انزجار عامل ورود به سیرک جهانی می‌شود.

منتشر شده در 30 آبان 1402
در سرویس

سیدجواد نقوی در خصوص رئیس جمهور جدید آرژانیتن و  حرکات دور از شان یک مقام ارشد کشوری نوشت: ایشان را خوب نگاه کنید رئیس‌جمهور تازه انتخاب شده در کشور آرژانتین هستند، یک کشور تقریبا توسعه یافته و بدون درگیری با هیچ ابر قدرتی.

آرژانتین در یک دهه اخیر به لحاظ اقتصادی در بحران وسیعی قرار گرفته؛ شکست طرح‌های چپ و راست در این کشور کار را به اینجا رسانده که یک دلقک به تمام معنا با شعارهایی مثل دلار امریکا را پول رسمی کشور می‌کنم و مشکلات را مثل آب خوردن حل می‌کنم به ایشان اجازه داده به صورت کاملا دموکراتیک رئیس‌جمهور یکی از مهم ترین کشورهای امریکا لاتین شود. خاویر میلی که خود را یک لیبرتارین یا یک لیبرال معرفی کرده است در یک کشور توسعه یافته چرا باید پیروز شود؟ این‌ بشر که در خیابان تنها برای شهروندان خطرناک اما چرا می‌تواند رئیس‌جمهور شود آن هم اتفاقا به کمک مردم! پاسخ تا حدودی واضح است؛ جامعه جهانی و غرب‌سازی افراطی در سه دهه گذشته که به مثابه ویروسی لیبرال گونه باعث شده شکست‌های پی در پی اقتصادی در نظم سرمایه‌داری متاخر مردم را دچار نوعی وضعیت انزجار کند. وضعیت انزجار دیگر تاب و توان فکر ندارد و صرفا به دنبال نوعی منجی است که هرچه زودتر وضع بهتر شود غافل از آنکه اصلا چنین وضعیتی شکل نمی‌گیرد و حالت انزجار عامل ورود به سیرک جهانی می‌شود. سیرک جهانی وضعیتی است که بایدن را رئیس‌جمهور کشوری کرده است که خود را ابر قدرت جهان می‌داند و فردی که جانشین او هست برای بهتر شدن وضعیت ترامپ است! در اوکراین یک سلبریتی را مسئول تحول در آنجا کرده که میراثی که به ارمغان آورده جنگ است و این سیرک به سرعت سایر کشور ها را تصور می‌کند. فراموش نکنید این سیرک بزرگ از غرب و در پس وعده‌های وسیعی که محقق نشده شروع شده است حال آنکه نقطه منفی این وضعیت بی خردی وسیعی جهانی و ترسناک تر شدن جهان است.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/148284

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی