پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

علی علیزاده در یادداشتی تحلیلی درباره قوانین اینستاگرام نوشت:

علی علیزاده در یادداشتی تحلیلی درباره قوانین اینستاگرام نوشت: اینستاگرام غالبا پیج شخصی‌اش را محدود و مسدود می‌کند و آزادی برای انتقال مطالبش را ندارد.

منتشر شده در 29 بهمن 1400
در سرویس

علی علیزاده در یادداشتی تحلیلی درباره قوانین اینستاگرام نوشت: اینستاگرام غالبا پیج شخصی‌اش را محدود و مسدود می‌کند و آزادی برای انتقال مطالبش را ندارد در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

بسیاری از مخاطبان میگویند چرا برنامه های جدال در اینستا پخش زنده نمی‌شود. بارها توضیح دادم و تکرار میکنم: از دوازده ماه سال اینستای من یازده ماهش مسدود و محدود است و حق پخش زنده ندارم. به بقیه نگاه نکنید که اینستایشان پر رونق و فعال است. محتوای آنها فرق دارد. اغلب کاربران سیاسی «فعال» که بیش از دویست هزار دنبال کننده دارند قلمشان علیه ایران است.
.
اینستا عملا می‌گوید که فقط اجازه حمله به ایران را داری. اینستا می‌گوید حتی اگر‌ صد مورد نقد کنی ولی در یک مورد به یکی از دستاوردهای نظامی و یا یکی از حقوق مسلم دفاعی ایران اشاره کنی و یا چیزی از جنایات نظامی غربیها و اسراییل و سعودی بگویی بلافاصله حذف و مجازات میشوی. اینستا رسما جایی است که تصمیم گیران جمهوری اسلامی ما را اورند تا چه بخواهیم چه نخواهیم در معرض عربده‌های نخراشیده‌ مسیح علینژاد و‌ تحلیلگران ایرانستیز بی‌بی‌سی و وطن‌فروشان سعودی اینترنشنال باشیم ولی نتوانیم حتی اسم سردار شهیدمان را ببریم. سانسور اینستا یاداور سانسور رژیم‌های توتالیتر و فاشیستی است.
.
اما اگر از اینستا خشمگینید به اینستا فحش ندهید. اینستا امریکایی است و وظیفه‌اش دفاع از منافع امریکاست. از سیاستمداران ایرانی و به ویژه اعضای شورای عالی فضای مجازی بپرسید چرا چهل میلیون کاربر ایرانی را به زور به اینستا کوچ دادند و حالا چهار سال است این کاربران را محبوس کرده‌اند تا هفت روز هفته حرف دشمن را بشنوند ولی حتی اگر بعضی‌هایشان خواستند جوابی بدهند نتوانند. کوچ ایرانیان به اینستاگرام را رسما باید عملی در خط منافع واشنگتن خواند. اگر طراحان جنگ روانی در پنتاگون سالها زحمت کشیده بودند نمیتوانستند اینگونه از پدافند ذهنی ایرانیان را نابود کنند که اعضای غیرمحترم شورای عالی فضای مجازی با تصمیم‌شان این کار را کردند.
.
اقای خامنه‌ای بارها درباره خطر جنگ شناختی دشمن به درستی انذار داده. از جمله هفته پیش. ولی آیا ایشان نمیداند که باعث و بانی بزرگ‌ترین هجمه شناختی و روانی در ایران معاصر، تصمیم شورای عالی فضای مجازی در بستن تلگرام و توییتر و یوتیوب و کوچ دادن اجباری و گله‌ای ایرانیان به اینستاگرام بوده؟
.
اقایان شورای عالی فضای مجازی! چهار سال فاجعه اینستاگرام کافی نبود؟ همین امروز اگر یوتیوب و تلگرام و توییتر را باز کنید و اجازه دهید بخشی از مخاطبین به صورت «طبیعی» از اینستا بروند فایده‌اش دهها برابر بیشتر از طرح صیانت از فضای مجازی است. اقایان شورای فضای مجازی! وقت آن نشده از پاس گل دادن به پنتاگون و واشنگتن دست بردارید؟

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/70289

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی