پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

جهت پرس بررسی می‌کند

این روزها با سفرهای استانی دولت سیزدهم دستاوردهای استانی مهمی رقم می‌خورد که جبهه اصلاحات برای نادیده گرفته شدن این اتفاقات دست به شایعه و دروغ می‌زند و پروژه‌های تمام شده را دستاورد افتتاحات نمایشی دولت روحانی می‌داند.

منتشر شده در 13 آبان 1402
در سرویس

زهرا لایق حقیقی؛ سال 95 بود که در هیاهوی راه‌اندازی کریدور شمال – جنوب اشاره کوتاهی به فرودگاه سقز که یکی از شهرهای مسیری این کریدور است شد. عباس آخوندی وزیر راه دولت حسن روحانی در صحبت‌های خود گفته بود: فرودگاه سقز که پس از مدت‌ها فراموشی صورت گرفته است را از جمله اقدامات صورت گرفته در حوزه راهسازی در استان اعلام و خاطرنشان کرد: ۶۰ فرودگاه در کشور داریم که ۸۰ درصد پروازها در ۱۰ فرودگاه و ۲۰ درصد نیز در ۵۰ فرودگاه دیگر انجام می‌شود.

اما ماجرای افتتاح این فرودگاه چه بود؟

بعداز سالها حرف به میان آمدن فرودگاه سقز سال 97 بود که محسن بیگلری، رئیس مجمع نمایندگان کردستان از مشخص شدن پیمانکار فرودگاه سقز خبر داد و امیدوار از اینکه سرعت کار ساخت این فرودگاه سرعت بگیرد، اما کند بود بودجه تاسیس این فرودگاه ماجراهایی را برای احداث ای فرودگاه به وجود آورد و در آخرین روزهای دولت حسن روحانی یعنی 30 تیر ماه 1400 فاز اول فرودگاه سقز افتتاح شد. فرودگاهی بدون باند مناسب برای فرود هواپیما. در آن زمان فقط باند پرواز به طول دو هزار و 930متر افتتاح شد با ساختمان‌های سطحی و بدون برج مراقبت، یعنی عملا این فرودگاه برای پروازهای استانی آمادگی کافی نداشت.

همان زمان هم مدیرکل فرودگاه‌های استان کردستان از کمبود اعتبارات برای اتمام پروژه سقز صحبت به میان آورده بود و گفت: یقیناً بهره‌برداری از فرودگاه سقز با توجه به اجرای طرح منطقه آزاد تجاری مریوان و بانه منجر به توسعه فعالیت‌های اقتصادی و گردشگری استان کردستان خواهد شد.

در سفر استانی رئیسی به کردستان چه گذشت؟

17 تیر 1401 که اولین سفر استانی رئیسی به کردستان بود با دیدن کارهای عمرانی استان در ردیف بودجه عمرانی این استان بودجه قابل توجه‌ای را هم برای احداث فرودگاه سقز تخصیص دادند. با گذشت یکسال از این سفر هیئت دولت برای بازدید از نتیجه مصوبات سفر قبلی پا به کردستان گذاشتن و پروازی مستقیم به فرودگاه سقز برای افتتاح کامل این فرودگاه داشت. این فرودگاه که در سال 1400 با کمتر از 60 درصد احداثات افتتاح شده بود و تحویل این دولت داده شده بود اکنون آماده استقبال از مسافران استانی حتی خارجی می‎‌باشد. بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی، در خصوص افتتاح این فرودگاه در دولت روحانی گفت که اگر 98 درصد این فرودگاه در زمان افتتاحیه آماده شده بود همان زمان امکان مسافرگیری آن وجود داشت، اما این فرودگاه زمانی به دولت رئیسی تحویل داده شد که حتی دیوارهای دور محوطه این فرودگاه تکمیل نبود.

با به غبغب انداختن جالب اصلاح طلبان

با اینکه همه از ماجرای افتتاح فرودگاه سقز در زمان حسن روحانی خبر داشتند و اسناد و مدارک پروژهای افتتاح شده آن زمان که هیچکام به 60 درصد هم نرسیده بود باز هم این اصلاح طلبان برای تخریب دستاوردهای دولت رئیسی دست به دامان دروغ شدند و برای کار انجام نشده و نمایشی باد به غبغب انداختن که کار را روحانی کرد و هِن‌اش را رئیسی می‌گوید.

و در آخر پاسخ آقای رحیمی نماینده مردم بانه در خصوص افتتاح فرودگاه سقز که دیگر جای سوال و شبهه‌ای برای اصلاح طلبان باقی نمی‌گذارد.

 

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/146768

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی