پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

سردار رسول سنایی راد، معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا در گفتگو با جهت پرس

سردار سنایی راد گفت: نظر شهید سلیمانی همواره این بود که بایستی به رفتار دشمن نگاه کنیم که کجا دشمن از یک ماجرا ابراز خرسندی و خوشحالی می‌کند و کجا عصبانی می‌شود.

منتشر شده در 10 دی 1401
در سرویس

شهید حاج قاسم سلیمانی در ۱۳ دی‌ماه سال ۱۳۹۸ توسط حمله پهبادی آمریکایی‌ها به شهادت رسید قهرمان مبارزه با تروریست که با شهادتش نه‌تنها فراموش نشد بلکه به اسطوره‌ای برای تمام آزادی خواهان جهان مبدل شد. فرمانده ای که نه‌تنها در عرصه نظامی و سیاسی و دیپلماسی سرآمد بود بلکه در عرصه اجتماعی هم چنان ارتباطی با عموم جامعه داشت که تبلور آن را در مراسم تشییع این سردار بزرگ اسلام شاهد بودیم. موفقیت‌های سردار سلیمانی در عرصه‌های مختلف این سؤال را به ذهن متبادر می‌کند که چرا دشمن به دنبال شهادت این ژنرال و فرمانده بزرگ بود و اگر حاج قاسم در شرایط فعلی بود چه می‌کرد؟
با سردار رسول سنایی راد، معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا در این خصوص گفتگویی داشته‌ایم.

*مکتب رفتاری و عملیاتی حاج قاسم چه داشت که دشمن از ترس و واهمه به دنبال شهادت ایشان بود؟
شهید سلیمانی شخصیت برجسته و شاگرد مکتب اهل‌بیت و مکتب انقلاب اسلامی و کسی بود که علاوه بر برخورداری از آموزه‌های نظری این مکتب در میدان عمل از انقلاب تا دفاع مقدس و بعدها حضور میدانی در محور مقاومت اثبات کرد که این توانمندی را دارد که آنچه به‌عنوان هدف از قبل نقطه‌گذاری کرده و در برنامه خود گنجانده را عملیاتی کند.
مبارزه شهید قاسم سلیمانی با داعش و حضور ایشان در عرصه مقابله با چند دهه تجاوز صهیونیست‌ها نشان داد که موازنه تغییر کرده است؛ اگر زمانی صهیونیست‌ها ادعایی می‌کردند و می‌توانستند آن را پیش ببرند حالا در چند جنگ پیاپی از مقاومت شکست‌خورده‌اند و نابودی داعش که آمریکایی‌ها عمر آن‌ها را سه دهه پیش‌بینی کرده بودند رقم خورد. مجاهدت‌های شهید سلیمانی اثبات کرد که او یک نقطه اتکا برای مقاومت و مبارزه با استکبار و صهیونیست است. اوج کینه‌توزی دشمن علیه شهید سلیمانی تا جایی پیش رفت که ننگ ترور قهرمان مبارزه با تروریست را به جان خریدند تا با تصور اشتباهشان بتوانند موازنه را تغییر دهند هرچند بعدها خود اعتراف کردند که خطر شهید سلیمانی خیلی بیشتر از ژنرال سلیمانی است چراکه با این اقدام دشمن، او در جایگاهی الهام‌بخش قرار گرفت.
اقدام احمقانه آمریکا که با کمک صهیونیست‌ها شکل گرفت درواقع نشان داد که او قهرمان مبارزه با آمریکا و صهیونیست است و در جهان اسلام محبوبیت یافت همان‌گونه که ورود مستقیم آمریکایی‌ها برای حذف و ترور شهید سلیمانی اهمیت او را در نزد همه مظلومان جهان و کسانی که خسته از ظلم و ستم دنیای استکبار هستند بیشتر و شهید سلیمانی را یک قهرمان معرفی کردند قهرمان جهانی مقاومت و اسطوره‌ای برای جهان مظلومیت. هم تلاش‌های او و هم خاتمه عمر جهادی او با شهادت به دست آمریکایی‌ها از او نه‌تنها یک اسطوره منطقه‌ای که قهرمان اسطوره‌ای جهانی ساخته است.

*اگر حاج قاسم در شرایط فعلی بود چه می‌کرد؟
درهرحال ملاک‌ها و معیارهایی در نظر شهید قاسم سلیمانی بود که اگر امروز بود به همان‌گونه‌ای عمل می‌کرد که در مقابله با فتنه‌های قبلی عمل کرده بود. نظر شهید سلیمانی همواره این بود که بایستی به رفتار دشمن نگاه کنیم که کجا دشمن از یک ماجرا ابراز خرسندی و خوشحالی می‌کند و کجا عصبانی می‌شود لذا در ماجرای اخیر که ما حمایت علنی دشمنانی مانند آمریکا و صهیونیست‌ها را مشاهده می‌کنیم حتماً شهید سلیمانی در نقطه مقابل آن‌ها قرار می‌گیرد که همان موضع رهبری و نظام مقدس جمهوری اسلامی است لذا نبایستی هیچ‌گونه تردیدی داشت چراکه شهید سلیمانی ایران را ام‌القری می‌دانست و آنچه در دوره او در مقاومت شکل گرفت قائل به این بود که با پشتوانه جمهوری اسلامی بوده است. شهید سلیمانی عمود اصلی خیمه مقاومت، جهاد و عزت را در ایران می‌دانست لذا هیچ تردیدی نباید داشت که سردار سلیمانی حتماً در ماجرای اخیر هم در موضعی قرار می‌گرفت که امروز رهبری و حامیان نظام قرار دارند.
هرچند همه‌چیز را موقعیت‌ها تعیین می‌کند و نباید تردید داشت که کسانی که امروز در جایگاه جانشینی او قرار دارند هم حتماً همان روحیه را دارند و در کنار رشادت و شجاعت یک تصمیم تدابیر را هم به کار می‌برند و نباید شک کنید که دشمن حتماً هزینه اشتباهات راهبردی خود را پرداخت خواهد کرد. اگر امروز شهید سلیمانی در میان ما نیست روح جهادی و رشادت او همچنان باقی است و الهام‌بخش کسانی است که در ادامه راه او این پرچم را به دوش گرفتند‌.
 

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/20760

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی