پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

گزارش تحلیلی جهت؛

ضربه آشوب های اخیر به اقتصاد کشور در سفره مردم اثر گذار خواهد بود.

منتشر شده در 17 آبان 1401
در سرویس

کشورمان پس از انقلاب اسلامی همواره با تهدیدهای متعددی رو‌به‌رو بوده و همه این تهدیدها به دلیل احساس خطر مخالفانِ پیشرفت حقیقی کشور به مردم تحمیل شده است.
به گفته کارشناسان؛ هرچه ریشه‌های جمهوری اسلامی در طول 44 سال گذشته عمیق‌تر شده، تهدیدها و فتنه‌گری‌های داخلی و خارجی هم پیچیده‌تر شده است و این نشان از قدرت کشورمان در پیشرفت و حرکت به سمت قله آرمان‌هایش دارد.
اقدامات دولت سیزدهم در جهت رشد اقتصادی
دولت سیزدهم برخلاف دولت گذشته که رشد اقتصادی در کشور را معطل برجام کرده بود، از ابتدای شروع به کار نسبت به اصلاح ساختارهای معیوب پا پیش گذاشت و در این مسیر به موفقیت‌های خوبی هم رسید.
متوسط رشد اقتصادی فصلی در دولت سیزدهم ۵۶ درصد بیشتر از دولت قبل، کاهش نرخ تورم ۱۲ ماهه افت مستمر نرخ  بیکاری و افزایش نرخ رشد اقتصادی در کشور و جالب‌تر از همه عضویت دائم ایران در اجلاس شانگهای پس از ۱۶ سال انتظار؛ این موارد تنها برشی کوچک از لیستی بلندبالا از اقدامات و اتفاقات مهم یک سال اخیر دولت در بستر اقتصاد است.
اغتشاش و اقتصاد آسیب پذیر
این روزها کشور درگیر آشوب هایی است که برنامه ریزی آن در خارج از کشور انجام می شود همه اینها با هدف ضربه به دستاورد های جمهوری اسلامی در منطقه و تلاش برای کاهش قدرت و ایجاد بن بست در راه های ارتباطی با کشورهای مسایه میباشد.
به گفته برخی کارشناسان اقتصادی اغتشاشات می‌تواند باعث اختلال در توافق‌ها با طرف‌های خارجی در هر سطحی و با هرکشوری و یا حتی توقف اجرای آن شود.
پر واضح است که اقتصاد استرس زاست و اگر اعتماد سرمایه گذار نسبت به محل سرمایه گذاری از بین برود دیگر نمیتوان آن را متقاعد کرد که در بخش های مختلف کشور سرمایه گذاری کند و این همان کاریست که دشمنان بعد از اقدامات دولت سیزدهم در صدد اجرای آن بوده اند.

نقش فیلترینگ بر اقتصاد کسب و کارها
در این بین برخی افراد نیز فیلترینگ تعدادی از شبکه های اجتماعی که در آشوب های اخیر کشور تبدیل به بنگاه انتشار اخبار کذب و محتوایی با مضامین تشویش اذهان عمومی برای حضور در خیابان و اعتراضات خشونت آمیز و اغتشاش شده بودند را عامل ضربه به اقتصاد کشور و کسب و کارهای فعال میدانند حال آنکه آشوب های خیابانی و خسارات وارده به مغازه ها و کسب کار ها دلیل بر ضربه به معیشت مردم است.

شاید بیان این مطلب که وجود اکانت های سایبری و فیک آلبانی نشین در این فضا که با تهدید و فحاشی در پیج های منتسب به کسب و کارها باعث تعطیلی آنها شده است شاید خالی از لطف نباشد.
باور این موضوع که محل مناقشه شاید بیان موضوعات فرهنگی و دینی باشد اما هدف نابودی وحدت و تجزیه ایران قوی است شاید نکته قابل توجهی است که این روزها کمتر به آن توجه می شود.
 

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/26854

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی