پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
منتشر شده در 19 مهر 1399
در سرویس

به گزارش جهت ، دکتر سید جواد حسینی به مناسبت هفته بهداشت روان در گفتگو با خبرنگاران ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: ۳۱ مرکز مشاوره و راهنمایی با بییش از ۸۰۰ مشاور و مددکار خدمات مشاوره ای و راهنمایی خود را به دانش آموزان با نیازهای ویژه و خانواده آنان ارائه می کنند.

وی با بیان اینکه ۱۷ مرکز مشاوره و راهنمایی هم در سال جدید به این مراکز افزوده خواهند شد اظهار داشت: علاوه بر آن سامانه ندای همراه که کار مشاوره به مدارس تلفیقی فراگیر را برای دانش آموزان، معلمان، مدیران ارائه می دهد نیز به زودی راه اندازی خواهد شد و این سامانه خدمات مشاوره ای به اولیای دانش آموزان نیز ارائه خواهد داد.

حسینی با اعلام اینکه به زودی بسته تحولی خانواده محور در آموزش و پرورش استثنایی تدوین و تصویب خواهد شد اظهار داشت: این بسته تحولی مشتمل بر ۶ برنامه می باشد که ایجاد شبکه جامع آموزش و اطلاع رسانی تخصصی به اولیاء در بستر فناوری های نوین مشتمل بر طراحی و تولید محتوی و اپلیکیشن، راه اندازی سامانه ندای همراه و صدای همراه، گسترش آموزش خانواده ها و معلمین، تسهیل مشارکت اجتماعی در مددکاری با محوریت مدرسه، ایجاد و راه اندازی پارلمان مشورتی اولیا و مربیان کشور و طرح دستیار معلم و مدرسه یاری از مهمترین برنامه ها و محورهای بسته تحولی خانواده محور خواهد بود.

وی افزود: در بسته های تحولی و برنامه های سال جاری ۵ درصد افزایش خدمات مشاوره ای به دانش آموزان و خانواده ها هدف گذاری شده است.

وی گفت: در سال گذشته نزدیک به ۸ هزار جلسه آموزش خانواده در بیش از هزار مدرسه برگزار شده است و ۲۶۳ هزار و ۹۶۱ نفر از اولیا در این جلسات شرکت کردند که از این تعداد ۲۲۱ هزار و ۷۶۵ مادر و ۴۲ هزار و ۱۹۶ پدر در این جلسات شرکت داشته اند.

حسینی در ادامه گفت: علاوه بر این ۷۵۰ مرکز مشکلات ویژه یادگیری نیز به ۴۹ هزار دانش آموز خدمات تخصصی و حرفه ای برای رفع مشکلات ویژه یادگیری ارائه داده اند.

معاون وزیر در ادامه با بیان آمار تخصیص مشاور گفت: در مدارس دوره اول متوسطه استثنایی و ابتدایی به ازای هر ۲۵ تا نفر ۵۵ یک مشاور، ۵۶ تا ۱۰۰ نفر یک مشاور، ۱۰۱ تا ۱۴۹ نفر دو مشاور ۱۵۰ نفر به بالا ۴ مشاور باید اختصاص یابد.

وی گفت: در مدارس دوره اول متوسطه پیش حرفه ای و دوره دوم متوسطه حرفه ای هریک به اعضای هر ۸ نفر دانش آموز یک ساعت مشاور در هفته منظور میگردد و در مدارس دوره دوم متوسطه استثنایی به اعضای هر ۱۲ نفر دانش آموز یک ساعت فعالیت مشاور منظور می گردد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی؛ حسینی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۲ مرکز مشاوره فعال در سطح کشور برای آموزش و پرورش استثنایی وجود دارد گفت: در مجموع و با توجه به استانداردهای لازم به ۱۶۶ مرکز دیگر نیز نیازمندیم که به مرور تلاش می کنیم هم جهت استانداردسازی تعداد مشاور که باید ۲۵ به یک باشد و اکنون بالای ۱۵۰ به یک است و هم تعداد مراکز مشاوره برای ارائه خدمات اقدام کنیم.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/139467

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی