پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
منتشر شده در 16 مهر 1399
در سرویس

به گزارش جهت، جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها توانسته است اختلاف با رئیس‌جمهور جمهوریخواه را بیشتر کند. این در حالی است که در نظرسنجی سابق همین شبکه که اواخر آگوست و اوایل سپتامبر گرفته شده بود، بایدن با اختلاف ۸ درصد پیش بود و او ۵۱ درصد را کسب کرد و سهم ترامپ ۴۳ درصد بود.

ترامپ در بازگشت از بیمارستان هم در پیامی توئیتری به نظرسنجی‌ها درباره پیشتازی بایدن واکنش نشان داد و با گفتن اینکه رسانه‌های «اخبار جعلی» در حال تبلیغات درباره نظرسنجی‌های ساختگی هستند، نشان داد که انتخابات چقدر در بازگشت زودهنگام او به کاخ سفید موثر بوده است.

جو بایدن هم البته فرصت را از دست نداد، در توئیتر به سرعت دست به کار شد و تصاویری از خودش هنگام توزیع ماسک و ترامپ که ماسک صورتش را بر می‌دارد، منتشر کرد. در عنوان این تصاویر آمده است: «ماسک اهمیت دارد. آن‌ها جان انسان‌ها را نجات می‌دهند.» از این گذشته، شک و تردید‌ها هم درباره بهبود واقعی رئیس‌جمهور امریکا تشدید شده است.

پایگاه اطلاع‌رسانی نیوزیلند هرالد، گزارش کرد، زمانی که ترامپ از پله‌های کاخ سفید بالا می‌رفت تا برای جمعیت دست تکان دهد و بیانیه ویدئویی دهد، با جسارت درباره ایمن شدن خود در برابر کووید-۱۹ سخن به میان می‌آورد، اما ویدئوی دیگری منتشر شده است که موجب شده بسیاری درباره سلامت رئیس‌جمهور ۷۴ ساله امریکا دچار تردید شوند. ویدئو‌های منتشر شده نشان می‌دهد که ترامپ قبل از آنکه ماسک را از مقابل دهانش بردارد، از پله‌ها بالا می‌رود و سپس به نظر می‌رسد در حالی که از جمعیت قدردانی و کت خود را مرتب می‌کند، در نفس کشیدن دچار مشکل است.

این کلیپ ویدئویی به سرعت در شبکه اجتماعی توئیتر پخش شد و برخی آن را به عنوان شواهدی در نظر گرفتند که نشان می‌دهد ترامپ بسیار سخت‌تر و دشوارتر از آنچه که ظاهراً نشان می‌دهد با کرونا و غلبه بر آن درگیر شده است. سخنان ترامپ پس از ترخیص از مرکز درمانی «والتر رید»، پزشکان را هم نگران کرده است. ویلیام شافنر، استاد علوم پیشگیرانه و بیماری‌های عفونی در مرکز پزشکی دانشگاه وندربیلت در نشویل می‌گوید: «وقتی او گفت نباید از کووید ترسید، وحشت‌زده شدم. این بیماری روزانه جان هزاران تن را می‌گیرد، اقتصاد را ویران و مردم را از کار بیکار کرده است.

این ویروسی است که هم باید به آن احترام گذاشت و هم از آن ترسید.» دکتر فائوچی، رئیس مؤسسه ملی بیماری‌های واگیر و آلرژی امریکا نیز هشدار داد که امریکایی‌ها نباید کرونا را دست کم بگیرند. او گفت: «پیام این است ما باید حداکثر تلاش خود را بکنیم تا مبتلا نشویم.

مهم نیست چه کسی هستید، چند ساله هستید و تحت چه شرایطی فقط بیماری را دست کم نگیرید.» سناتور کریس کانز، دموکرات نیز با انتقاد از شو خروج ترامپ از بیمارستان گفت: «این یک شکست غم‌انگیز در رهبری است.»‌یک نظرسنجی انجام شده از سوی سی‌ان‌ان/اس‌آر‌اس‌اس مشخص کرد که ۶۳ درصد از بزرگسالان امریکایی گفته‌اند دونالد ترامپ در مدیریت ریسک آلوده شدن اطرافیانش به ویروس کووید ۱۹ با بی‌مسئولیتی عمل کرده است.

۳۳ درصد اقدامات دونالد ترامپ را مسئولانه دانستند و ۴ درصد هم گفتند که نظری در این مورد ندارند. نتایج نظر‌سنجی، نتایج نظر‌سنجی مشترک NBC-SurveyMonkey هم نشان می‌دهد که ۶۵ درصد از شهروندان امریکا، با وجود صحبت‌های ترامپ، از ابتلای خود و خانواده‌شان به ویروس کرونا نگرانند.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/139961

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی