پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

نگاهی به برگزاری جشن روزه اولی‌ها در سراسر کشور

جشن روزه اولی‌ها در یزد و در دیگر نقاط کشور در مقایسه با تعداد کم افراد در حافظیه شیراز و برگزاری جشن آغاز سال نو نشان از این دارد که اصالت مردم ایران اصالتی جز خواست غربی‌ها است.

منتشر شده در 14 فروردین 1402

بعد از آغاز سال 1402 بود که تصاویری از حافظیه شیراز در فضای مجازی واکنش مخاطبان را برانگیخت و آنهم تخریب و صدمه زدن به مناظر طبیعی و بقایای تاریخی در این مکان توریستی بود. مکانی که با تدابیر میراث فرهنگی استاد برای بازدید مسافران و توریست‌های مسافر به ایران آماده شده بود که در عرض چند ساعت از بین رفته بود. 

این مراسم در حالی برگزار شد که عده‌ای این مکان را متعلق به آرایایی ها دانسته و حامیان اغتشاشات اخیر کشور در این مکان گرد هم آمده با فریادحافظ عرب نیست مانع پخش قرآن در لحظات سال تحویل شدند. این افراد  که خود را دایه دار فرهنگ و هنر ایران می‌دانشتند چنین بلایی را در عرض چند ساعت بر  یک مکان تاریخی و هنری آوردند با مملکت چه می‌کردند؟

 

رسانهرسانهرسانهرسانه

اما در همان زمان تحویل سال نو در اصفهان با آغاز مراسم سال تحویل مراسمی هم برای روزه اولی‌ها گرفته برگزار شد. اجتماعی به بزرگی میدان نقش جهان اصفهان با حضور همه نوع مخاطبی در این مراسم از آغاز جشن سال نو تا رونمایی از ربنای سالار عقیلی و جشن روزه اولی‌ها که به نظم منش خود بدون آسیب زدن به این مکان تاریخی برگزار شد و دیده همگان را به خود جلب کرد.

رسانهرسانهرسانه

اما دیروز خبری مبنی بر جشن روزه اولی‌ها در یزد در رسانه ها منتشر شد که نشان از اصالت اصلی مردمان کشورمان دارد، جشنی به بزرگی میدان چماق یزد برای روزه اولی ‌ها 

رسانهرسانه

جشن روزه اولی‌ها در بیشتر نقاط کشور در استان‌های متعدد در حال اجراست. جشنی با تجمعات بزرگ در مکان‌های اصلی شهر با حضور اغشارمختلف مردم. تنها نشانه مهم این مراسمات اصالت اصلی مردمان این سرزمین است که با تربیت غربی فرق دارد و نشان از ایمان مردم به این آب و خاک دارد و برای حفظ این خاک تلاش می‌کنند.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/11048

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی