پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

جهت پرس بررسی می‌کند

ستاره رئال مادرید به شدت به اتفاقات بازی مقابل والنسیا و توهین نژادپرستانه هواداران واکنش نشان داد و باعث شد از زمین اخراج شود.

منتشر شده در 1 خرداد 1402

عطیه فکری – در چارچوب رقابت‌های لالیگا، رئال مادرید در ورزشگاه مستایا به مصاف والنسیا رفت و با نتیجه یک بر صفر شکست خورد تا به رتبه سوم سقوط کند. با این حال،‌ نقطه مهم این مسابقه، باخت رئال مادرید نبود. شعارهای نژادپرستانه هواداران اسپانیایی در ورزشگاه مستایا به بحث اول فوتبال اروپا بدل شد.

هواداران والنسیا حتی پیش از آغاز بازی و زمانی که اتوبوس رئال مادرید تازه به ورزشگاه مستایا رسیده بود شروع به توهین به وینیسیوس کردند و این بازیکن را میمون خواندند. این وضعیت در طول بازی هم ادامه پیدا کرد و تماشاگران حاضر روی سکوها به شدت به این ستاره برزیلی توهین کردند و القاب متفاوتی را برای توصیف او به کار بردند که بسیار زننده و نژادپرستانه بود.

او با سرعت به سمت داور رفت و حتی تماشاگری که به او توهین کرده بود را هم به داور و دیگر مسئولان نشان داد که فایده‌ای نداشت. در همین لحظه هواداران والنسیا بار دیگر شعارها علیه وینی را از سر گرفتند و این بار فریاد «وینیسیوس، بمیر!» در ورزشگاه به گوش می‌رسید که به شدت باعث ناراحتی او شد. 

1

تمامی حواشی شعارهای نژادپرستانه علیه ستاره رئال‌مادرید

وینیسیوس چهره اول این مسابقه بود. او در دقیقه ۹۸ پس از درگیری با بازیکنان والنسیا از سوی داور با کارت قرمز مستقیم اخراج شد ولی پس از بازی به لالیگا حمله کرد و نوشت: جایزه توهین‌های نژادپرستانه هواداران اخراج من بود. این فوتبال نیست، این لالیگا است.

ستاره برزیلی رئال مادرید پس از این مسابقه در فضای مجازی به شدت به لالیگا تاخت و به شعارهای نژادپرستانه هواداران والنسیا که 90 دقیقه به قول آنچلوتی او را به یک حیوان نسبت دادند، واکنش نشان داد.

وینیسیوس نوشت: این اولین بار نیست. دومین بار و سومین بار هم نیست. نژادپرستی در لالیگا یک چیز کاملاً‌ طبیعی است. مسؤولان برگزاری لالیگا فکر می‌کنند که این شعارها چیزی طبیعی است و هواداران تشویق به ادامه این کار می‌شوند. من واقعاً متاسفم. این رقابت و لالیگا روزی به بازیکنانی مثل رونالدینیو، رونالدو، کریستیانو و مسی متعلق بود ولی الان به نژادپرستی تعلق دارد. یک ملت زیبا که به من خوشامد گفتند و من عاشقشان هستم ولی الان تصویری از یک ملت نژادپرست را به جهان مخابره می‌کنند.

وی ادامه داد: من از اسپانیایی‌ها عذر می‌خواهم ولی اکنون در برزیل، اسپانیا را به عنوان کشوری نژادپرست می‌شناسند و متاسفانه برای تمام اتفاقاتی که هر هفته رخ می‌دهد، من هیچ دفاعی ندارم و با آن موافقم.

ستاره رئال مادرید در انتها نوشت: با این حال من قدرتمند به کارم ادامه می‌دهم و مقابل این نژادپرستی می‌ایستم حتی اگر از اینجا دور باشم.

1

 تصاویر منتشر شده متعددی نشان می‌دهد که این ستاره برزیلی پس از این که این شعار در ورزشگاه طنین انداز شد نتوانست احساساتش را کنترل کند و اشک‌هایش سرازیر شد.  این تصاویر باعث شد که بسیاری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی تحت تاثیر قرار بگیرند و موجی علیه نژادپرستی خصوصا در ورزشگاه‌های اسپانیا به راه بیفتد. بسیاری از بازیکنان بزرگ و سرشناس دنیای فوتبال و همچنین هم تیمی‌های وینیسیوس در رئال مادرید هم از او حمایت کردند و خواهان برخورد با اتفاقات اخیر فوتبال اسپانیا شدند. 

عکس| اشک‌های ستاره رئال مادرید پس از فحاشی‌های نژادپرستانه

 

وینیسیوس جونیور پس از این دیدار با انتشار پستی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی «اینستاگرام» نوشت: «لالیگایی که زمانی به رونالدینیو، رونالدو (نازاریو)، کریستیانو رونالدو و لیونل مسی تعلق داشت، امروز متعلق به نژادپرستان است».

لوئیز ایناسیو لولا رئیس جمهور برزیل هم ضمن حمایت از ستاره برزیلی رئال مادرید اظهار داشت: «پسر فقیری که در زندگی پیروز شد. یکی از بهترین بازیکنان جهان و یکی از بهترین بازیکنان رئال مادرید. اجازه نخواهیم داد که نژادپرستی ورزشگاه‌های فوتبال را تسخیر کند».

قرار است لوئیس روبیالس رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا امروز (دوشنبه) با حضور در یک کنفرانس خبری در خصوص توهین‌های نژادی که به وینیسیوس جونیور شده، صحبت کند.

خاویر تباس رئیس لالیگا در واکنش به اظهارات بال ۲۲ ساله رئال مادرید، با انتشار توئیتی گفت: «از آنجایی که افراد غیرمسؤل که نباید برای شما توضیح دهند که لالیگا چیست و چه کاری می‌تواند در موارد نژادپرستی انجام دهد، ما سعی کردیم آن را برای تو توضیح دهیم اما تو در هیچ‌یک از دو تاریخ مورد توافق خودت که درخواست کرده بودی، حاضر نشدی. قبل از انتقاد و توهین به لالیگا، باید خودت را به درستی آگاه کنی، وینیسوس! اجازه نده که بازیچه دست کسی شوی و مطمئن بشو که به طور کامل صلاحیت‌های یکدیگر و کاری که با هم انجام می‌دهیم را درک می‌کنی».

1

وینیسیوس هم با منشن کردن توئیت تباس این‌طور پاسخ او را در توئیتر داد: «بار دیگر رئیس لالیگا به جای انتقاد از نژادپرستان در شبکه‌های اجتماعی ظاهر شد تا به من حمله کند. هر چقدر حرف می‌زنی و تظاهر می‌کنی که چیزی را نمی‌خوانی، تصویر قهرمانی‌ات متزلزل می‌شود. پاسخ‌های زیر پست‌هایت را ببین و شگفت‌زده شو … حذف خودت از این ماجرا فقط تو را با نژادپرست‌ها برابر می‌کند. من دوست تو نیستم که در مورد نژادپرستی صحبت کنم. من اقدام عملی و مجازات (ورزشی) می‌خواهم. هشتگ دردی از من دوا نمی‌کند».

1

نشریه اسپانیایی «مارکا» هم مدعی شد؛ در صورتی که سازمان لالیگا و فدراسیون فوتبال اسپانیا مجازاتی علیه باشگاه والنسیا و هوادارانش در نظر نگیرند، باشگاه رئال مادرید این موضوع را در دادگاه پیگیری خواهد کرد. پلیس والنسیا از طریق دوربین‌های مداربسته ورزشگاه مستایا، افرادی که در سر دادن شعارهای نژادپرستانه علیه وینسیوس جونیور مسؤل بوده‌اند را شناسایی کرده است.

طبق ادعای «مارکا»؛ وینیسیوس جونیور پس از شنیدن توهین‌های نژادی علیه خودش رو به داور کرد و گفت: «نمی‌خواهم به بازی ادامه دهم. من دست از بازی خواهم کشید، اگر این شعارها قطع نشود». تیبو کورتوا دروازه‌بان بلژیکی رئال مادرید هم پس از این بازی گفت: «اگر وینیسیوس می‌گفت که قصد ترک زمین را دارد، من هم به همراه او از زمین بیرون می‌رفتم».

پیشتر کارلو آنچلوتی سرمربی رئال مادرید نیز در نشست خبری بعد از بازی با والنسیا واکنش شدیدی به این موضوع نشان داده و گفته بود:من اصولاً آدم خونسردی هستم اما اتفاقی که امروز رخ داد، چیزی نیست که بتوان به آسانی از کنارش رد شد؛ اینکه در یک ورزشگاه، تماشاگران یک‌صدا یکی از بازیکنان حریف را «میمون» صدا بزنند و اینکه سرمربی یک تیم به خاطر این اتفاق تصمیم بگیرد بازیکنش را از میدان بیرون ببرد. به نظرم یک جای کار لالیگا می‌لنگد.

وینیسیوس جونیور که در دقیقه ۷+۹۰ این بازی از زمین بازی اخراج شد، این فصل در ۵۴ بازی برای کهکشانی‌ها به میدان رفته و آمار ۲۳ گل‌زده و ۲۱ پاس‌گل را از خود برجای گذاشته است.

 کاربران ایرانی توییتر نسبت به رفتار نژادپرستانه علیه ستاره مادرید چه واکنشی نشان دادند؟

کاربران ایرانی و طرفدار فوتبال هم از این توهین واضح و رفتار نژادپرستانه نسبت به ستاره سیاه پوست رئال مادرید ناراحت و خشمگین شدند و نژادپرستی در قرن 21 را بی‌معنی و رفتاری متحجرانه می‌دانستند و برایشان قابل توجه بود که در کشورهای به ظاهر توسعه یافته اروپایی همچنان این رفتارها و آزارهای کلامی وجود دارد و با آن برخوردی نمی‌شود.

 

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/6515

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی