پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

موج جدید کرونا در سرزمین‌های اشغالی؛

مسئولان اسرائیلی مجددا استفاده از ماسک را در برخی از مناطق فلسطینی اشغالی الزامی کرده و صدها نفر ازجمله شمار زیادی از کسانی که واکسن زده‌اند را به قرنطینه فرستادند.

منتشر شده در 7 تیر 1400
در سرویس

چندی پیش «چزی لوی» مدیر کل وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از سمت خود کناره گیری می‌کند.

این در حالی است که با وجود ادعای انجام واکسیناسیون سراسری از نوع فایز ساخت آمریکا در فلسطین اشغالی، موج جدیدی کرونا در حال شیوع در اسرائیل است. وزارت بهداشت این رژیم یکشنبه اعلام کرد که ۱۱۴ مورد جدید ابتلا به کرونا ثبت شده است.

بنابر اعلام وزارت بهداشت رژیم اسرائیل، حال ۲۳ نفر از این بیماران وخیم اعلام شده است.  بنابرادعای مقام‌های صهیونیستی تاکنون ۶۴۲۹ نفر در فلسطین اشغالی جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

جروزالم پست در خبری دیگر نوشت که وزارت بهداشت رژیم اسرائیل اعلام کرده ۶۰۶ دانش آموز و ۴۵ معلم در روزهای اخیر به کرونا مبتلا شده‌اند. به نوشته این روزنامه، به دنبال شیوع  جدید کرونا در فلسطین اشغالی، تاکنون ۲ مدرسه و ۴ پیش دبستانی بسته شده‌اند.

مدیر کل وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی اخیرا گفت که ۷۰ درصد از شیوع جدید کرونا از نوع «دلتا» بوده است. وی همچنین خاطر نشان کرد که نیمی از افراد آلوده به کرونا کودک هستند و یک سوم افراد آلوده واکسینه شده‌اند.

به گفته کارشناسان در حالی آنها با مشکل شیوع نوع جهش یافته  ویروس کرونا  مواجه هستند که پیش از این خود را پیشتاز واکسیناسیون در جهان دانسته و خبر از برچیدن اکثر محدودیت های کرونایی داده بودند.

مسئولین بهداشتی اسرائیلی همچنین بارها از کارایی بالای واکسن آمریکایی فایزر در برابر جهش های ویروس کرونا هم اظهار نظر سخن گفته اند اما با افزایش نگرانی از شیوع مجدد و گسترده ویروس کرونا مسئولین وزارت بهداشت  حضور دانش آموزان را با ماسک در مدارس را الزامی اعلام کردند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده این احتمال بسیار قوت گرفته است که شیوع نوع جهش یافته ویروس کرونا در اسرائیل آغاز شده است در حالی که توجه جدی به آزمایش و اطمینان از سلامت مسافرانی که از خارج وارد فلسطین اشغالی می‌شوند صورت نمی گیرد.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/105896

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی