پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه نقش جهاد سازندگی در دفاع مقدس ایجاد امید در دل‌های محرومان و ناامید کردن دشمنان بود، گفت: حرکت جهادی در کشور هرگز تعطیل نشد و تبدیل به گروه‌های جهادی و دانشجویی، طلاب یا حتی مردم عادی شد که بهترین روزهای خود را کنار روستاییان و محرومان گذراندند.

منتشر شده در 27 خرداد 1401
در سرویس

 آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» در مراسم اجتماع مردمی هسته‌های جهاد و پیشرفت در حسینیه جماران با بیان اینکه زمان، مکان و شرکت کنندگان عزیز از سراسر کشور این جلسه را ممتاز کرده است، گفت: جهاد سازندگی به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی شجره طیبه‌ای است که ثمرات آن در جای‌جای کشور بر کسی پوشیده نیست.

رئیس جمهور افزود: فضا هم فضای نورانی متاثر از رهنمودهای امام بزرگوار است که از همین مکان نه فقط برای ایران که برای جهان اسلام  و برای همه دغدغه‌مندان حیات انسان معاصر و و پاک ارائه کردند. 

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه باید یاد همه شهدای جهادگر و سنگرسازان بی‌سنگر را گرامی بدارم، گفت: نقش جهاد سازندگی در دفاع مقدس ایجاد امید در دل‌های محرومان و مستضعفان و ناامید کردن دشمنان بود. این نهاد در خلاقیت و ابتکار عمل در شهر و روستا نوآوری های بسیاری به نام انقلاب و به نام ارزشهای انقلاب ایجاد کرد. 

وی با یادآوری اینکه در مقطعی جهاد سازندگی در وزارت کشاورزی وقت ادغام شد، گفت: ادغام به امید تسری روحیه جهاد در همه اجزاء دولت به ویژه در وزارت کشاورزی بود تا همه دارای روحیه جهادی شوند. چون تجربه نشان داد این نگاه موفق بوده و این حرکت جواب داده و جواب خواهد داد.

رئیس جمهور تصریح کرد: با این همه برخی از دلسوزان و دغدغه‌مندان در همان تاریخ این دغدغه جدی را داشتند که مبادا این نهاد ارزشمند در این ادغام از آن رسالت اصلی باز بماند و امیدی را که در دل‌ها ایجاد کرده بود به یاس تبدیل شود، بالاخره ادغام صورت گرفت اما حرکت جهادی در کشور هرگز تعطیل نشد و تبدیل به گروه‌های جهادی و دانشجویی، طلاب عزیز ما حتی مردم عادی که بهترین روزهای خود را کنار روستاییان و محرومان گذراندند.

آیت‌الله رئیسی با تاکید بر اینکه هرگز حرکت جهادی در کشور به سردی نگرایید، گفت: چون مقتدای بصیرت آفرین ما رهبر معظم انقلاب، همواره بر حرکت جهادی تاکید کرده و جهادی‌ها در جای‌جای کشور وظیفه خود دانستند برای لبیک به پیام امام و مقتدای خود این حرکت سازنده را  ادامه دهند، لذا اگر جهاد سازندگی ادغام شد اما حرکت جهادی هرگز تمام نشد. 

پیش از آغاز سخنرانی رئیس‌جمهور تعدادی از فعالان حوزه جهاد و سازندگی در سخنان کوتاهی مهمترین دغدغه‌ها و مشکلات این حوزه را با آیت‌الله رئیسی مطرح کردند. 

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/50704

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی