پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

عبدالرحیم انصاری در یادداشت خود به سوالاتی درباره موشک های ایران در مقابل اسرائیل پاسخ می دهد.

منتشر شده در 25 فروردین 1403
در سرویس

به گزارش جهت پرس؛ عبدالرحیم انصاری در کانال تلگرام خود نوشت:”گنبد آهنین” برای موشک های برد کوتاه، “فلاخن داوود” برای موشک های برد متوسط، و “ختس” برای موشک های بالستیک طراحی شده اند که البته هرگز بصورت جدی و در نبردی واقعی مورد آزمایش قرار نگرفته اند، هرچند گنبد آهنینشان پس از شکست چندین و چندباره در مقابل راکت های بعضا دست ساز فلسطینی، به آبکش پلاستیکی معروف شده است! با این حال پیشرفته تر از همه این سیستم های اسرائیلی، این پاتریوت معروف آمریکایی است که آن هم در اختیار صهیونیست ها قرار دارد.

ناگفته نماند پاتریوت، هم در جنگ اوکراین و هم در عربستان سعودی بارها مورد آزمایش موشک های روسی و حوثی قرار گرفته و شکست های فاجعه آمیزی را تجربه کرده است. از آنجا که موشک های ایرانی از آنچه انصارالله عزیز در اختیار دارد احتمالا پیشرفته تر است و آرزوی روسها برای داشتن پرتابه هایی نظیر آنچه ایرانیان میسازند بر کسی پوشیده نیست، اسرائیل و آمریکا مجبورند بپذیرند موشکی نظیر فتاح با شتابی معادل ۱۵ برابر سرعت صوت و برخورداری از سر جنگی مانورپذیر را نمیتوانند رهگیری نمایند.

این را هم در نظر بگیرید فتاح سال گذشته رونمایی شد، و آنچه بعنوان دستاورد تسلیحاتی در نیروهای مسلح کشورمان رونمایی میشود حد اقل مربوط به پنج یا ۱۰ سال قبل بوده است. با این حساب حتی فتاح ۱۵ ماخیِ مانور پذیرِ ضخیمِ دارای قُطر که فاصله ایران تا اسرائیل را فقط در ۴۰۰ ثانیه می پیماید هم میتواند ورژن آخری که ما در اختیار داریم نباشد. لذا از این بابت که آیا موشک های ایران پس از شلیک به مقصد میرسند یا خیر نگران نباشید و بدانید فرماندهان ارشد نظامی کار خود را خوب بلدند!

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/166904

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی