پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

امیرعبداللهیان:

وزیرخارجه کشورمان گفت: تهران برای رسیدن به توافقی خوب، قوی و پایدار و البته با رعایت خطوط قرمز اراده جدی دارد.

منتشر شده در 29 اردیبهشت 1401
در سرویس

حسین امیر عبداللهیان در ارتباط با مذاکرات رفع تحریم ها در وین گفت: اگر آمریکایی ها منطقی عمل کنند، توافق هسته ای در دسترس خواهد بود ضمن اینکه خواستار ابتکار عمل همه طرف ها در این خصوص هستیم.

وزیر خارجه کشورمان همچنین اراده تهران را برای رسیدن به توافقی خوب، قوی و پایدار و البته با رعایت خطوط قرمز اراده جدی دانست و  موضع مثبت روسیه در حمایت از توافقی که مورد تایید ایران باشد را ستود.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه هم گفت: حمایت روسیه از حصول توافق ادامه دارد و مسکو برای نیل به یک توافقی عادلانه در راستای تحقق منافع و مطالبات طرف ایرانی در تلاش است.

پس از گذشت هفت دور از مذاکرات لغو تحریم‌ها، دور هشتم گفتگو‌ها از بیست اسفند تاکنون نزدیک به سه ماهی می‌شود که مذاکرات لغو تحریم‌ها به میزبانی اتریش بر سر برخی مسائل باقی مانده تا اطلاع ثانوی متوقف شده است.

 طرف‌های مذاکرات عنوان می‌کنند متن توافق آماده شده و امضای آن منتظر تصمیم سیاسی طرف ایرانی و آمریکایی است.

اخیرا وزارت امور خارجه فرانسه از آماده بودن پیش‌نویس توافق وین از دو ماه قبل خبر داد و ند پرایس سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا اعلام کرده مسائل اندکی در مذاکرات باقی مانده اما به گفته مقامات کشورمان، اعلام توافق تنها منوط به اخذ تضمین‌های لازم از آمریکا در جهت انتفاع اقتصادی مردم ایران است.

تد کروز سناتور برجسته آمریکایی با انتقاد از تلاش‌های برای حصول توافق در وین مدعی شد که دولت بایدن به هر قیمتی به دنبال توافق هسته‌ای با ایران است.

کروز در ادامه ادعای خود گفته دولت بایدن به دنبال یک توافق (با ایران) است و متاسفانه آن‌ها نشان داده‌اند که مایلند هر امتیازی بدهند، حتی اگر این کار امنیت و ایمنی اسرائیل را نابود کند، حتی اگر امنیت و ‌ایمنی آمریکا را برهم بزند.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/56406

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی