پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

فواد ایزدی:

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: ما از اول طرفدار برجام نبودیم، اما اگر کسی به برجام علاقه‌مند است و بخواهید در بین ایرانی‌ها کسی را پیدا کنید که به برجام لطمه زده است، او همان رئیس‌جمهور (سابق) است.

منتشر شده در 21 شهریور 1400
در سرویس

فؤاد ایزدی در نشستی در تبیین اولویت‌های سیاست خارجی دولت آینده گفت: «سیاست خارجی کشور نیاز به یک واقع‌بینی دارد. به نظر من نیاز دارد که اولویت اصلی‌اش، حل مسئله با آمریکا نباشد. مشکل ما در دولت آقایان هاشمی، خاتمی، روحانی و اواخر دوره آقای احمدی‌نژاد نیز این بود.»

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل بیان کرد: «اینکه یک مشکلی در سیاست خارجی وجود دارد و ما برویم مشکل مان را با آمریکا حل کنیم، این حل شدن نیست و کشور معطل این مساله می‌ماند. در آخر هم وزیر خارجه دولت آقای روحانی می‌آید و می‌گوید ما به کشورهایی که در دوران تحریم به ما کمک کردند بی‌مهری کردیم!»

وی افزود: آمریکایی‌ها نسبت به برجام حساس و علاقه‌مند هستند و معتقدند که برجام، برای آمریکا توافق خوبی است. به این جهت اگر احساس کنند یک روشی هست که ایران را به برجام برگردانند و بعد آن چیزی که می‌خواهند محقق شود، از آن استفاده خواهند کرد.

ایزدی بیان داشت:اگر احساس آمریکایی‌ها این باشد که به خواسته‌هایشان می‌رسند، خب از آژانس به‌عنوان همان اهرم فشار و تهدید استفاده خواهند کرد، ولی آن قدم آخر را که منجر به واکنش جدی ایران خواهد شد، برنمی‌دارند.

این تحلیلگر بین الملل در پایان افزود: امتیازهای گسترده‌ای که در دولت آقای روحانی، غربی‌ها از ایران گرفتند اصطلاحا به دهن‌شان مزه کرده است! و تلاش می‌کنند تا همین روند مدیریت برجامی کشور در دولت آقای رئیسی هم ادامه پیدا کند.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/95695

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی