پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

سپاه برای امدادرسانی به سیل‌زدگان وارد شد

به دنبال بارش شدید باران در هرمزگان، 1000 خانه در میناب دچار آبگرفتگی و ده‌ها منزل مردم نیز تخریب شده است. به دستور سرلشکر سلامی مبنی بر بسیج نیروها، امکانات و تجهیزات سپاه و بسیج برای امدادرسانی به شهرها و روستاهای سیل زده روانه شد.

منتشر شده در 14 دی 1400
در سرویس

 بارش سیلابی باران در هرمزگان در سه روز اخیر خسارات فراوانی به جای گذاشته است به طوری که تنها در میناب بیش یک هزار خانه دچار آبگرفتگی شده و بدلیل گشودن دریچه‌های سدهای مختلف در استان از جمله سد استقلال میناب، سد شمیل و نیان و سد بردول پارسیان، برخی از راه‌هایی استان نیز برای ساعاتی مسدود شد.

اسکان اضطراری بیش از ۲۰۰ خانوار در هرمزگان

 سلحشور، مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان گفت: در پی بارندگی‌های چند روز اخیر بیش از ۲۰۰ خانوار در هرمزگان اسکان اضطراری داده شده اند. به گفته وی، روستای تُنبِک شهرستان میناب با ۱۲۰ خانوار بطور کامل تخلیه و در روستای حَکَمی اسکان اضطراری داده شده اند.

بارش 200 میلی متر باران در 3 ساعت در میناب

بنابر اعلام هواشناسی هرمزگان در شهرستان میناب و تنها در مدت زمان سه ساعت بیش از 200 میلی متر باران باریده است و دلیل اصلی وقوع سیل نیز همین بارش سیلابی بوده است. در میناب طی دو روز اخیر 270 میلی متر باران بارید.

استاندار هرمزگان از صبح امروز راهی مناطق سیلزده میناب شد

 مهدی دوستی که روز گذشته و برای شرکت در نشست با رییس جمهور به منظور بررسی ابعاد سفر استانی به تهران سفر کرده بود، از صبح امروز راهی مناطق سیل زده شرق هرمزگان شده است.

سد استقلال به طور کامل پر شد

 

 مدیرکل آب منطقه‌ای هرمزگان در این باره به خبرنگار فارس اظهار کرد: سد استقلال میناب با 270 میلیون مترمکعب ظرفیت به طور کامل پر شده است. همچنین سدهای شمیل و نیان و سد بردول در پارسیان نیز به طور کامل آبگیری شده‌اند.

 

پل دوم میناب نشکسته است

فرماندار میناب در این زمینه به خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: پل دوم میناب (پل بسیج نشکسته و بدلیل ریزش بخشی از خاک پیش از ورودی پل، پل را از دیشب بسته‌ایم تا ایمنی تردد مردم به خطر نیفتند.

آبگرفتگی 1000 منزل مسکونی در میناب

حسن زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: حدود یک هزار خانه در میناب دچار آبگرفتگی شده‌اند و به دهها منزل مسکونی خساراتی وارد شده است که کار جمع بندی خسارات در حال انجام است.

خسارات بارندگی به مردم روستاهای دهستان جلابی

 از جلابی در بخش تخت و دیگر مناطق بخش قلعه قاضی خبر می‌رسد که شدت بارندگی و سیلاب به منازل مسکونی مردم و زیرساخت‌های روستا خسارات فراوانی وارد کرده است. همچنین به گفته اهالی روستای نوبست، برق این روستا نیز از بامداد روز 13 دی تاکنون قطع است و از پیش از ظهر امروز 14 دی اکیپ‌های امداد برق وارد روستاها شده‌اند.

ستاد اجرایی فرمان امام:  با همکاری گروه‌های جهادی همکار این ستاد، آشپزخانه امدادی سیار در شهرستان‌های رودان و بستک راه‌اندازی می‌شود و موادغذایی ۷۲ساعته هم برای خدمت‌رسانی به مردم سیل‌زده ارسال می‌شود.

اکیپ‌های راهداری در تلاش برای گشودن محورها

 راهداری هرمزگان اعلام کرد: 29 راه اصلی و فرعی در هرمزگان دچار انسداد شده بود که با فروکش‌کردن سیلاب و تلاش اکیپ‌های راهداری، به تدریج این محورها در حال بازگشایی است. در حوزه شمال هرمزگان محور مسدودی وجود ندارد و در غرب هرمزگان نیز محور عسلویه – پارسیان نیز باز شده است. در محورهای روستایی بستک نیز راهها باز شده است. در شرق هرمزگان با کاهش ورودی رودخانه‌ها، تلاش برای بازگشایی معابر در جریان است. صبح دیروز و پس از وقوع بارش  شدید باران، دریچه‌های سد استقلال میناب نیز گشوده شد.

سپاه برای امدادرسانی به سیل‌زدگان وارد شد

در پی نزولات آسمانی و  فراگیری  بارش ها در مناطق جنوبی کشور و وقوع سیلاب شدید و آبگرفتگی  در استانهای سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس و کرمان و بروز شرایط بحرانی برای مردم این مناطق ، سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه از دستور سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرماندهان نیروها، سپاه های استانی و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص)  و همچنین رئیس سازمان بسیج مستضعفین مبنی بر  بسیج نیروها ، امکانات و تجهیزات برای امدادرسانی ،اسکان و رفع مشکلات و تامین نیازهای مردم شهرها و روستاهای سیل زده استان های فارس، کرمان ،سیستان و بلوچستان و هرمزگان خبرداد.

وی با تقدیر و تشکر از یگان ها و نیروهای سپاه و بسیج که از ساعات اولیه مشغول امدادرسانی به سیل زدگان هستند ؛ گفت: امکانات و ماشین آلات مهندسی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) و رده های مستقر در منطقه، در هماهنگی و هم افزایی با سایر دستگاه‌ها و نهادهای امدادی برای رفع مشکلات و موانع و بازکردن مسیرهای مواصلاتی و راهها و جاده های روستایی فعال هستند.

سردار شریف همچنین اعلام کرد: بالگردهای نیروی زمینی و نیروی هوافضای سپاه نیز آمادگی دارند تا در صورت نیاز به منطقه اعزام و امدادرسانی را انجام دهند.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/76526

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی