پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

گزارش جهت پرس از واکنش‌ها به یک جنجال

جنجال مسمومیت دانش آموز بار دیگر در فضای مجازی غوغا کرده است. هرچند به نظر می رسد برخی عوامل بدخواه پشت پرده این حوادث هستند اما بازتاب رسانه ای آن بیشتر از واقعیت شده است

منتشر شده در 11 اسفند 1401
در سرویس

در حالی که حوادث اخیر به بهانه فوت مهسا امینی فروکش کرده است و مسئله دلار نیز با نزولی شدن در حال مدیریت است اما جنجال مسمومیت دانش آموز بار دیگر در فضای مجازی غوغا کرده است. هرچند به نظر می رسد برخی عوامل بدخواه پشت پرده این حوادث هستند اما بازتاب رسانه ای آن بیشتر از واقعیت شده است و در نتیجه شاهد یک ترس عمومی از ماجرا شده ایم.
در ادامه برخی واکنش ها به این موضوع را که در فضای مجازی منتشر شده است، میخوانیم.

تصویر سازی طالبانی از جمهوری اسلامی ایران
سید عباس صالحی، وزیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت روحانی و مدیر مسئول روزنامه اطلاعات نوشت: سریال مسمومیت دانش‌آموزان دختر بخشی از تصویرسازی طالبانی از جمهوری اسلامی ایران است. عامل آن هرچه باشد، نتیجه همین است. عمومی‌سازی آموزش دختران از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است، این دستاورد را هم به رایگان از دست ندهیم!

سه سناریو محتمل
سعید فضل زرندی نیز نوشت: سه حالت برای عامل مسمومیت‌ها قابل تصوره:  متحجر نزدیک به نظام/ متحجر دشمن نظام/ سرویس بیگانه یا منافقین و امثالهم. حقیقتا منطق ساده حکم میکنه احتمال اینها به ترتیب از کم به زیاد باشه نه برعکس. البته هیچ کدوم صفر هم نیست. چطوری از سر شکم مورد اول رو قطعی میگیرن؟
 علی صمدزاده، پژوهشگر امنیت و روابط بین‌الملل با اشاره به توییت بالا نیر نوشت:  این اقدام، یک عمل سازمان‌یافته است که همزمان متکی به دانش فنی، با توجه به گستره اجرا، نیازمند شبکه‌ای از عوامل و نیز نظر به هدف سیاسی، حفاظت در اجرای بالا می‌طلبد. به این ترتیب، تنها گزینه، گروهک نفاق با پشتیبانی سرویس اطلاعاتی بیگانه برای آن متصور است.

عقده گشایی از مذهبی ها
علیرضا اکبری، وکیل پایه یک دادگستری نوشت:  ‌مسمومیت دانش‌آموزان حداقل چندماه است اتفاق افتاده ولی برای رسانه‌ها اهمیت نداشت. همین‌که حس کردند میشود آن‌را به مذهبی‌ها نسبت داد، کاسبان خون صف کشیدند برای بولد و تیتر و ترند کردن آن! مثل همان‌ها که چون اولین کرونایی در قم شناسایی شد، شیوع کرونا را منتسب کردند به حرم!

توطئه پشت سر توطئه
احسان موحدیان، دکترای روابط بین الملل از دانشگاه علامه طباطبایی نیز نوشت: گاردین مدعی شده ماجرای مسمومیت دانش آموزان دختر قمی، انتقام گیری حاکمیت دربرابر اعتراضات ضدحجاب در ایرانه! دارن نهایت تلاششون رو می‌کنند دوباره کشور رو شب عیدی به هم بریزند! این ماجرا در کنار دلار ۶۰ تومنی اوج دشمنی غرب با ایرانه.حالا هی ما جلوی اینها عقب نشینی کنیم وقیحتر میشن!

بازی سیاسی اصلاح طلبان
کبری آسوپار، عضو سرویس سیاسی روزنامه‌ جوان نوشت: خبر غیررسمی می‌گوید مسمومیت دانش‌آموزان کار دارودسته رجوی است. همزمان اصلاح‌طلبان با طرح گروه‌های تخیلی مذهبی به عنوان مجرم، تلاش غریبی برای تبرئه منافقین و انحراف افکار عمومی و مشغولیت سازی نهادهای امنیتی دارند. همواره سیاسی بازی جناحی اصلاح‌طلبان علیه ملت ایران در جریان است.

حکم افساد فی الارض برای پخش کنندگان مواد سمی
جلیل محبی، دکترای حقوق نوشت: مطابق ماده ۲۸۶ قانون مجازات پخش مواد سمی افساد فی الارض است و اعدام دارد. از الان بدانید تا فردا جاهل یا مغرضی آسمان را به ریسمان نبافد…

چه کسی از اتفاقات اخیر خوشحال می‌شود؟
 وحید یامین پور، معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان نوشت:  کی از مسمومیت دانش آموزان دختر نفع میبره؟‌ جمهوری اسلامی؟ دولت؟ مردم؟ دین؟ یا بن‌سلمان و پهلوی و منافقین؟ دقیقاً تکرار پروژه سال ۶۰ : اغتشاش… ترور… تحریم… مسمومیت… و هدف اینکه حسرت یک زندگی معمولی رو بر دل مردم بگذارن.

رسانه های فارسی زبان به دنبال تعطیلی مدارس
حسن عابدینی، دکترای سیاستگذاری عمومی و خبرنگار تلویزیونی نوشت: مدارس و دانشگاه های ایران دو سال بخاطر کرونا تعطیل بود اما رسانه های فارسی زبان وابسته به امریکا، انگلیس و سعودی نخواستند مانند ممالک غرب بازگشایی شود اما از زمان شروع کلاس ها، بصورت مستمر بر طبل توقف آموزش می کوبند. این همه دشمنی با تحصیل فرزندان  ایران زمین شگفت انگیزه.

انتقام گیری از دین
 محمدجواد اخوان، مدیر مسئول روزنامه جوان نیز نوشت: درسال ۹۵ به بهانه فوت چند نفر از خانواده یک پزشک تبریزی با مسمومیت غذایی که گفته شد نذری بوده، عده‌ای به محرم و دین حمله کردند. بعدا معلوم شد پزشک خودش غذاها را مسموم کرده. جالب اینجاست که همانها که آن سال از دین انتقام گرفتند، در ماجرای اخیر مسمومیت دانش آموزان هم فعال شده‌اند.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/13508

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی