پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

جهت پرس وقایع فلسطین را بررسی می‌کند

از شب گذشته اسرائیل با چراغ سبزی که از آمریکا گرفته بود به اردوگاه جنین حمله کرد که در پی این اتفاق حماس اعلام کرد که این حمله بی پاسخ نمی‌ماند.

منتشر شده در 12 تیر 1402

نیمه شب گذشته بود که برخی منابع خبری فلسطینی و عبری زبان از حملات گسترده اسرائیل به جنین خبر دادند. بعد از اعلام خرید رژیم صهیونیستی ۲۵ فروند جنگنده اف ۳۵ دیگر از آمریکا در همان شب حمله گسترده‌ای به اردوگاه جنین را آغاز کرد. قاومت اسلامى «نُجَباء» که به حزب‌الله نجباء نیز شهرت دارد، در صفحه توییتری خود از آمار این حملات نوشت:

رسانه

رسانه

رسانه‌های عبری زبان در گزارشات خود از چراغ سبز گرفتن اسرائیل از آمریکایی‌ها برای حمله به جنین خبر دادند. روزنامه یدیعوت آحارانوت نیز اعلام کرد که تاکنون نزدیک به ۱۵ حمله هوایی علیه جنین صورت گرفته است و در ارتش رژیم صهیونیستی گفته می‌شود که عملیات علیه جنین، یک تا دو روز و شاید بیشتر ادامه خواهد یافت.

بر اساس آمار ارائه شده از سوی وزارت بهداشت فلسطین، در جریان حمله همه‌جانبه امروز رژیم صهیونیستی به جنین، تاکنون پنج فلسطینی شهید و ۲۷ نفر مجروح شده‌اند و انتظار می‌رود که شمار قربانیان این تجاوز افزایش یابد.

صفحه توییتری اسرائیل فارسی هم در توییتی خبر از حمله اسرائیل به فلسطین داده بود.

رسانه

محکومیت این حمله توسط کشورهای عربی

وزارت خارجه اردن در بیانیه‌ای حمله وحشیانه نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به شهر و اردوگاه جنین را محکوم کرد. این وزارتخانه همچنین نسبت به ادامه خشونت در اراضی فلسطین اشغالی و پیامدهای آن هشدار داد.

 وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد: قاهره تجاوزات مداوم اسرائیل به شهرهای فلسطین، استفاده کورکورانه آن از قدرت و نقض صریح قوانین بین‌المللی را محکوم می‌کند.

وزارت امور خارجه قطر تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی به شهر جنین و اردوگاه آن را به شدت محکوم کرد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای نسبت به کمرنگ شدن شانس صلح و گسترش چرخه خشونت به دلیل تشدید مستمر اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطین هشدار داد.

احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب در توییتی گفت که عملیات نظامی وحشیانه انجام شده توسط رژیم اشغالگر اسرائیل در جنین کاملاً محکوم است.

وی تاکید کرد: بمباران شهرها و اردوگاه‌ها با جنگنده‌ها و تخریب خانه‌ها و خیابان‌ها با بلدوزر یک مجازات و انتقام جمعی است که فقط منجر به تشدید درگیری خواهد شد.  

ابوالغیط ادامه داد: ما از طرفداران صلح در جهان می‌خواهیم تا هرچه سریع‌تر مداخله کرده و این عملیات ننگین و جنایی را متوقف کنند.

پارلمان عربی نیز در بیانیه‌ای به شدت این جنایت را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: این اقدام رژیم اشغالگر جنایت جنگی علیه یک ملت بی‌سلاح است و ما از جامعه بین‌المللی و سازمان ملل می‌خواهیم که هرچه سریعتر حمایت بین‌المللی را برای ملت فلسطین فراهم کنند.

سازمان همکاری اسلامی (شامل 57 کشور) نیز “جنایت اسرائیل” در شهر جنین و اردوگاه آن در شمال کرانه باختری اشغالی را محکوم کرد.

این سازمان در بیانیه‌ای که در حساب کاربری خود در توییتر منتشر کرد، گفت: جنایات نیروهای اشغالگر اسرائیل در شهر جنین و اردوگاه آن علیه غیرنظامیان بی‌دفاع، کادر پزشکی و مراکز بهداشتی، تخریب زیرساخت‌ها، خانه‌ها و مساجد را به شدت محکوم می‌کنیم.

واکنش‌های مجازی به این حمله اسرائیل

کاربران فضای مجازی نیز در قبال این ظلم آشکار رژیم صهیونیستی ساکت نماندن و با انتشار عکس شهدای اردوگاه جنین و اعتراض به این حمله وحشیانه اعتراض کردند و صفحات خود مطالبی را در انزجار از این رژیم آدم کش بیان کردند.

رسانه

رسانه

رسانه

رسانه

رسانه

رسانه

گروه مقاومت «کتیبه جنین» با صدور بیانیه‌ای در واکنش به تجاوز همه جانبه رژیم صهیونیستی به جنین، اعلام کرد: زمان آن فرا رسیده که سراسر فلسطین برای اشغالگران جهنم شود.

در حالی که بیش از هشت ساعت از آغاز تجاوز همه جانبه رژیم صهیونیستی به جنین در کرانه باختری می‌گذرد و تصاویر منتشر شده از این تجاوز، بیانگر حجم ویرانی بی‌سابقه در اردوگاه جنین است، مقاومت فلسطین نیز همچنان در حال پایداری در مقابل اشغالگران است. 

«کتیبه جنین» (گردان جنین) زیرمجموعه «سرایا القدس» شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین، امروز طی بیانیه‌ای، نام عملیات خود در پاسخ به تجاوز اشغالگران به اردوگاه جنین را «بأس جنین» (شجاعت جنین) اعلام و تاکید کرد: «زمان آن فرا رسیده است که تمام سرزمین فلسطین به جهنمی برای اشغالگران و شهرک‌نشینان صهیونیست تبدیل شود».

در ادامه این بیانیه، گوشه‌ای از موفقیت‌های مقاومت جنین در مقابل تجاوز بامداد امروز اشغالگران اعلام شد. کتبیه جنین اعلام کرد که واحد مهندسی این گروه مقاومتی، مستقیماً یک بمب را که برای هدف قرار دادن یک بولدوزر نظامی تهیه شده بود، منفجر کرد و این بمب با دقت منفجر شد که به متوقف شدن حرکت بولدوزر نظامی صهیونیست‌ها و بلند شدن دود از آن منجر شد.

همچنین، نیروهای مقاومت، اشغالگران متجاوز به اردوگاه جنین را با تیراندازی شدید و مواد منفجره هدف قرار دادند. مبارزان فلسطینی همچنین در پاسخ به تداوم حمله وحشیانه و بمباران هوایی منازل، حملات شدیدی را علیه نیروها و تجهیزات نظامی اشغالگران در چند محور هدف قرار دادند و مانع پیشروی نظامیان و تجهیزات نظامی رژیم صهیونیستی به درون اردوگاه جنین شدند. هرچند که درگیری‌های شدید همچنان ادامه دارد. 

بامداد امروز  ارتش رژیم صهیونیستی عملیات نظامی گسترده‌ زمینی و هوایی را با هدف قرار دادن شهر و اردوگاه جنین در شمال کرانه باختری آغاز کرد و از چند محور به این منطقه در کرانه باختری حمله کرد و این تجاوز که با شمار زیادی از نظامیان صهیونیست آغاز شد، همچنان ادامه دارد. 

بر اساس آمار ارائه شده از سوی وزارت بهداشت فلسطین، در جریان حمله همه‌جانبه امروز رژیم صهیونیستی به جنین، تاکنون پنج فلسطینی شهید و ۲۷ نفر مجروح شده‌اند. نیروهای مقاومت فلسطین نیز در حال ایستادگی در مقابل دشمن هستند و تاکنون چندین بولدوزر رژیم صهیونیستی را سرنگون کرده‌اند.

در ادامه بیانیه کتیبه جنین آمده است: دشمن صهیونیستی گمان می کند که با حملات هوایی علیه جنین در کرانه باختری و بمباران منازل شهروندان فلسطینی، عزم مبارزان ما را در هم خواهد شکست و مقاومت در اردوگاه جنین را تضعیف خواهد کرد. اما این یک توهم است. 

این گروه مقاومت فلسطین در جنین، خطاب به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد: «نتانیاهو جنایتکار و فرماندهان ارتشش بدانندکه ما برای این روز به خوبی آماده شده‌ایم و کتیبه جنین، انواع عذاب‌ها را برای شما و سربازانتان آماده کرده است».

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/3530

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی