پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

واکنشی مهم به اقدام نمایشی اخیر آمریکا

قدام آمریکا تحت عنوان آزادسازی بخشی از دارایی‌ها ایران در واقع مجبور کردن کشور ما به خرید کالا از کره و ژاپن است. و این اقدام چیزی جز زیر پا گذاشتن اولین و ابتدایی‌ترین حقوق مالی و اقتصادی ملت ایران نیست.

منتشر شده در 25 تیر 1400
در سرویس

سیامک مره‌صدق نماینده ایرانیان کلیمی در مجلس درهم در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به آزادسازی بخشی از دارایی‌های ایران در کره و ژاپن توسط آمریکا گفت:‌ این قبیل اقدامات آمریکا را هیچ وقت نمی‌توان به عنوان یک قدم مثبت ارزیابی کرد آمریکا پول ملت ایران را مدت‌ها را بلوکه کرده و این بلوکه دارایی‌ها آنقدر بوده که سود آن بسیار بالاست و حال هم که بخشی از این دارایی‌ها آزاد شده مستقیما در اختیار ملت ایران قرار نگرفته است.

وی افزود:‌ دارایی‌های ملت ایران تحت عنوان آزادسازی در اختیار کشورهای کره و ژاپن قرار گرفته که خود در بلوک و جزو کشورهای مورد حمایت آمریکا هستند و عملا پول ملت ایران در اختیار این دو کشور قرار گرفته است.

نماینده  ایرانیان کلیمی در مجلس دهم اظهار داشت: این نوع آزادسازی دارایی‌های ملت ایران در واقع منت گذاشتن بی‌دلیل است که در اصل این پول در اختیار ملت ایران هم قرار نگرفته بلکه در اختیار دو کشور کره و ژاپن قرار گرفته که شرکت‌هایشان به ایران کالا بفروشند.

مره‌صدق خاطرنشان کرد: هر ملتی حق دارد منابع مالی‌اش را در اختیار داشته باشد و این منابع مالی را در چارچوب منافع ملی‌اش هر طوری که می‌خواهد خرج کند شاید ایران نخواهد از کره و ژاپن خریدی داشته باشد و شاید در سیاست راهبردی ایران ارتباط اقتصادی با کره و ژاپن وجود نداشته باشد چرا باید دارایی‌های ایران در اختیار این دو کشور قرار گیرد و ما مجبور به خرید از این دو کشور باشیم.

وی افزود:این اقدام آمریکا تحت عنوان آزادسازی بخشی از دارایی‌ها ایران در واقع مجبور کردن کشور ما به خرید کالا از کره و ژاپن است. و این اقدام چیزی جز زیر پا گذاشتن اولین و ابتدایی‌ترین حقوق مالی و اقتصادی ملت ایران نیست.

نماینده  ایرانیان کلیمی در مجلس دهم اظهار داشت: اینگونه تحریم‌ها از ابتدا یکسری تحریم‌های غیر انسانی و غیرقانونی بوده و در شرایطی که مقامات آمریکایی ادعا دارند تحریم‌ها شامل موارد پزشکی، بهداشتی و غذایی نمی‌شود بنده خودم به عینه بارها از نزدیک ملاحظه کرده‌ام که شرکت‌های دارویی و بانک‌ها از ترس تحریم‌های ظالمانه آمریکا حاضر به معامله با ایران نیستند.

مره‌صدق خاطرنشان کرد:‌از سوی دیگر بعد سال‌ها بخش کوچکی از دارایی‌های بلوکه شده ایران در کره و ژاپن در ظاهر آزاد شده و ایران وادار به خرید کالا از کره و ژاپن شده است.

نماینده ایرانیان کلیمی در مجلس دهم افزود: اینکه دارایی‌های ما را در اختیار کشور دیگری قرار دهند و ما را وادار به خرید از آن کنند و کسانی در داخل کشور باور کنند که اینکه این اقدام یک اقدام مثبت است نشان‌دهنده خامی و ناپختگی است.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/102449

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی