پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

جهت پرس بررسی می‌کند

رسانه‌های اصلاح‌طلب بعد از شهادت آیت‌الله رئیسی شروع به معرفی کاندیدا برای انتخابات پیش رو کردند که برخی گزینه‌ها جالب و عجیب است.

منتشر شده در 7 خرداد 1403
در سرویس

به گزارش جهت پرس؛ عطیه فکری _ رسانه‌های رسمی و غیر رسمی اصلاح‌طلبان بعد از شهادت آیت‌الله رئیسی فرصت حضور در عرصه قدرت را غنیمت شمردند و گزینه‌های احتمالی خود را معرفی کردند تا جبران عقب ماندگی خود در این 3 سال کرده باشند. برخی از گزینه‌ها به قدری دور از ذهن و ضعیف است که مردم عادی جامعه از خود می‌پرسند آقای فلانی کیست و قبلا در کجا سمت داشته و یا با خود می‌گویند فلان فرد رسانه‌ای که فقط کار فرهنگی در کارنامه خود داشته و هیچ شناختی نسبت به کار اجرایی ندارد چرا به خودش اجازه ثبت نام در انتخابات را داده است؟

البته جنب و جوش کنونی افراد و گروههای مختلف سیاسی بعد از سپری شدن ایام سوگواری برای دستیابی به اجماع در معرفی کاندیدا در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو طبیعی و رو به افزایش است.

در اردوگاه اصلاح طلبان تاکنون حضور محمدرضا عارف، مسعود پزشکیان، عبدالناصر همتی و محمد شریعتمداری قطعی شده است. اگرچه این افراد از نظر مشی سیاسی نزدیک به اصلاح طلبان هستند لیکن بر اساس اطلاعات موثق هنوز نتوانسته‌اند حمایت احزاب یا رهبران اصلاح طلب را جلب کنند. اخبار رسیده حاکی است که اطرافیان سید محمد خاتمی به لیست ۴ نفره شامل سید محمد صدر، مجید انصاری، رضا اردکانیان و علی اکبر صالحی رسیده اند و قصد دارند آنها را برای ثبت نام در انتخابات ترغیب کنند. گفته می شود حمایت اولیه خاتمی نیز از این فهرست اخذ شده و نهایتا و پس از اعلام صلاحیت‌ها یکی از این افراد به عنوان کاندیدای مورد حمایت اصلاح طلبان معرفی خواهد شد.

فعالان رسانه‌ای اصلاح‌طلب خود را به این قافله رسانده و این افراد معرفی می‌کنند.

برخی از فعالان رسانه‌ای اصلاح‌طلب هم سیاست کاری خود را بر ترخیب کاندیداهای احتمالی و تخریب رئیس‌جمهور شهید گذاشته‌اند تا بتوانند افکار عمومی را به سمت خودشان جلب کنند.

جریانات سیاسی اعم از اصولگرا و حزب اللهی، اصلاح طلبان و معتدلین و مستقلین، نشست های خود را با فوریت و پرفشار آغاز کرده اند. بی گمان انتخابات ریاست جمهوری بر خلاف دیگر انتخابات،موضوعی نیست که جریانات سیاسی بخواهند به آسانی از آن چشم پوشی کنند.

دفاتر سیاسی احزاب مطرح اصلاح طلب همچون اعتماد ملی، مردم سالاری، اراده ملت، کارگزاران سازندگی، ندای ایرانیان، نیز جداگانه جلسات خود را با موضوع انتخابات ریاست جمهوری آغاز کردند.

برخی از شخصیت های اصلاح طلب و اعضای احزاب این جریان سیاسی از رایزنی ها با محمدجواد ظریف، وزیر سابق امور خارجه، و محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات دولت دوازدهم خبر می دهند. در روزهای اخیر نیز در برخی از رسانه های این جریان، به این موضوع پرداخته شده است.

باید دید، سرانجام 10 تا 14 خردادماه کدام چهره اصلاح طلب به سمت خیابان فاطمی تهران می رود تا برای انتخابات ثبت نام کند!

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/171203

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی