روحالله مومننسب در گفتگویی ادعا کرد ۲۰۰ میلیارد تومان بابت فیلترینگ هوشمند اینستاگرام هزینه شد که با عوض شدن الگوی کد اینستاگرام، دور زده شد. همین گفته او سوژه و خوراک کافی به دست اصلاحطلبان داده است تا سیاستهای مربوط به فیلترینگ را زیر سوال ببرند و حتی این مسئله را به دولت فعلی و سیاستهای او ربط بدهند.
فعالان رسانهای در پاسخ به شانتاژهای رسانهای اصلاحطلبان گفتند که این هزینه در دولت قبل وقتی که آذریجهرمی وزیر بود، پرداخته شده به این معنی که سیاستهای مربوط به فیلترینگ در همان دولت متبوع اصلاحطلبان اجرا شده و اساسا ربطی به دولت سیزدهم ندارد.