پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
منتشر شده در 4 اسفند 1399
در سرویس

به گزارش جهت، محمدرضا باهنر از چهره‌های شاخص و فعال اصولگرا و نماینده ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی، طی مصاحبه‌ای به برخی سئوالات پاسخ داده و مباحثی را نیز مطرح کرده است. وی در بخش‌هایی از سخنان خود گفته است:

احمدی‌نژاد دنبال رئیس جمهور شدن نبود

*احمدی نژاد و احمد توکلی قرار بود شهردار شوند که شورا روی احمدی نژاد به تفاهم رسید اما وزارت کشور حکم ایشان را صادر نمی کرد . بررسی کردیم که چرا معطل شده و گفتند وزارت اطلاعات موافق نیست . من از طرف آقای ناطق نوری مامور شدم که با وزیر اطلاعات آقای یونسی مذاکره کنم. رفتیم و صحبت کردیم . آقای یونسی برخی اشکالات را مطرح کرد که مثلا در استانداری اردبیل برخی معاملات مرزی و کارهای دیگری کرده اند و از این حرف ها زد و من گفتم دولت هاشمی رفسنجانی بعد از جنگ استاندارهای مرزی را مکلف کرد که معاملات مرزی را راه بیندازند و درآمدهایش را برای عمران منطقه استفاده کنند. به وزیر اطلاعات گفتم شما یک استاندار مرزی آقای هاشمی را نشان بده که از این کارها نکرده باشد. اگر برای خودش چیزی برده یا خورده یک بحث است اما اگر می گویید خلاف قانون یا عرف بوده، این خط مشی دولت هاشمی بود برای استان های مرزی  به اصطلاح با وزیر اطلاعات کل کل کردیم وقتی مشکل حل و قرار شد احمدی نژاد شهردار تهران شود به یونسی گفتم خودت بدان و به آقای خاتمی هم که رئیس جمهور است بگو که احمدی نژاد برای دست گرمی شهردار می شود و آینده اش ریاست جمهوری خواهد بود . اولین کسی که او را برای ریاست جمهوری مطرح کرد من بودم و فکر کنم خود احمدی نژاد هم دنبال چنین چیزی نبود البته من هم فکر نمی کردم ایشان بعد دو سال رئیس جمهور شود و فکر می کردم بعد از 7 یا 8 سال و مقداری پخته تر به سمت ریاست جمهوری برود. از زبان ما در رفت و بعد هم اتفاقا رئیس جمهور شد .

* من در همه انتخابات ها بسیار فعال بودم اما در سال 88 اصلا وارد تبلیغات انتخاباتی نشدم ودر نهایت هم به محسن رضایی رای دادم .

* سر بودجه سال اول با احمدی نژاد کلی دعوا کردیم تا حدی که می خواست لایحه بودجه اش را پس بگیرد و من یک طنزی را می گفتم که مردم از دست ما گرفتار شدند، یک دولتی داشتیم کار می کرد فکر نمی کرد و یک دولتی داریم که فکر می‌کند و کار نمی‌کند، باید ان‌شاءا… دولتی بیاوریم که هم فکر کند و هم کار کند .

حداد عادل، ولایتی و قالیباف تفاهم نکردند

* متاسفانه  امروز وضعیت کشور این طور شده که قوای کشور فقط همدیگر را نقد و به ناکارآمدی محکوم می کنند حتی اتهام نفوذ و جاسوسی می زنند که خیلی ظلم است. این که خودمان را محور حق و بقیه را باطل بدانیم، یک مشی آزار دهنده است و سرمایه اجتماعی را از بین می برد .

* در آن زمان (سال 92) سه نفر از آقایان از یک سال قبل بدون این که پای احزاب در میان باشد با هم جلسه گذاشتند و گفتند با هم تفاهم کردیم که با هم کار کنیم و وقتی نزدیک انتخابات شد هر کسی که جلوتر بود دو نفر دیگر به نفع او کنار بروند. حداد عادل، ولایتی و قالیباف بودند. بیانیه هم دادند اما آخرش تفاهم نکردند و هرکدام احساس کرد خبری است و رأیش بالاترست.


*
در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 در جریان اصولگرایی 5 نفر مصمم بودند از جمله جلیلی و رضایی اما روحانی رئیس جمهور شد.

 

دولت روحانی اصلاح طلب است

* آقای روحانی اراده کرد سال 92 کاندیدا شود و اصولگرایان به او روی خوش نشان ندادند ، اصلاح طلب ها بسم ا… زدند و رفت آن طرف.

 

* دولت، دولت اصلاح طلبی است و پاسخ گو هم باید آن ها باشند . سال 92 یک اتفاق غیرطبیعی در سیاست افتاد و یک آدم اصولگرا با حمایت اصلاح طلبان رئیس جمهور شد و بعد هم بیشتر با آنها کار کرد.

 

*معتقدم دولت روحانی دولت بدشانسی بود . زلزله، سیل، تحریم، کرونا، سقوط هواپیما و … بود، به مزاح می گویم فقط کوه دماوند آتشفشانی نکرده که اگر آن هم فعال شود از نظر حوادثی که در اختیار روحانی نبوده کامل می شود.

* من در زمان احمدی نژاد هم بارها گفتم که اگر مشکلات کشور را سهم دهیم حدود 35تا40درصد تقصیرتحریم هاست و 60 تا 65 درصد هم به بی برنامگی ها و بی عرضگی های داخلی مربوط است. در ابتدای دولت روحانی هم همین حرف را زدم و خود روحانی هم از همین درصدها استفاده کرد .این عدد (الان) خیلی عوض نشده اما آن 60درصد داخلی را هم نمی شود همه را روی دوش دولت روحانی تلنبار کرد .

کار شبانه‌روزی وزیران روحانی و سهمیه جبهه‌پایداری

* واقعا برخی وزیران دولت روحانی شبانه روز زحمت می کشند. واقعاً در اوضاعی که درآمد 100میلیارد دلاری نفت ما به کمتر از 5 میلیارد دلار رسیده ، مملکت را اداره می کنند البته یک جاهایی هم خستگی و نمی توانیم! هست.

* نباید دو دستی چسبید به مقام و اگر خسته هستیم باید مقام را بدهیم به نسل های جوان تر. این که تا آخرین لحظات حیات به مسئولیت ها بچسبیم درست نیست . فرض کنید بنده مسئول بشوم، واقعا من الان توان دارم روزی 16 ساعت بدوم؟

* اصلا رئیس جمهور عاقل که نباید 16 ساعت بدود

* یک بار شنیدم یکی از روسای دولت محضر رهبری بودند و حضرت آقا گفتند گویا شما تا ساعت یک بامداد کار می کنید فرمودند فقط یک توصیه دارم که کار کنید اما از ساعت 8 شب به بعد تصمیم نگیرید. تصمیمات آن موقع خواب آلود و چرت آلود است.

* دولت آقای روحانی هم در کل، یک دولت سرزنده و سرحال و امیدوار به آینده نبوده و با هر کدام از وزیران که صحبت می کنی به دنبال فرافکنی هستند که نگذاشتند و من نتوانستم.

* متاسفانه در هر انتخاباتی 80درصد انرژی ما صرف وحدت درون خودمان می شود و آخرش که می خواهیم با رقیب رقابت کنیم توانی نمی ماند و 20درصد بیشتر انرژی نداریم. خب سال 96 به خیر گذشت . اما عرضم این است که هر سال دنبال وحدت می رویم و هر دوره هم یک عده می آیند و یک عده نمی آیند.

* جبهه پایداری تا شب های آخر صبر می کند و در نهایت سهمیه اش را می گیرد من نگران هستم که سال 92 تکرار شود.

کاندیدا نمی‌شوم

* هر کسی هم پیش ما می‌آید و می خواهد کاندیدا شود می گویم تو یکی کاندیدا نشو تا تعداد کمتر شود . اگر کسی اصرار داشته باشد کاندیدا شود می‌گویم پس خیالت راحت باشد رقیبی به نام مهندس محمدرضا باهنر نداری!

 

 

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/122134

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی