پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

با انتقاد از تحریم های ضد روسی غرب؛

معاون شورای امنیت ملی روسیه اعلام کرد که کشورهای اروپایی با وضع تحریم علیه مسکو، خود متضرر شده اند.

منتشر شده در 21 تیر 1401
در سرویس

به نقل از اسپوتنیک، معاون شورای امنیت ملی روسیه معتقد است کشورهای عضو گروه بریکس می توانند یک ارز ذخیره جهانی جدید برای خود تعریف کنند.

«دیمیتری مدودف» امروز سه شنبه ، با توجه به تحریم های غرب اعلام کرد که گروه کشورهای بریکس می‌توانند یک ارز ذخیره جهانی جدید برای تامین منافع اقتصادی خود ایجاد کنند.

این مقام ارشد دولت روسیه در این باره گفت که بهترین محافظ در برابر پوسیدگی یورو، رفتن به سمت راههای پرداخت جدید در تجارت با شرکای قابل اعتماد ما، از جمله از طریق استفاده از ارزهای ملی، روبل روسیه، یوان چین، روپیه هند و غیره خواهد بود. ایجاد یک ارز ذخیره جدید برای کشورهای (عضو) بریکس نیز امکان پذیر است.

واضح است که دلار، یورو و پوند دیگر جوابگوی دنیای مدرن نیستند.

نخست وزیر سابق روسیه با انتقاد از رویکرد تحریمی گسترده اروپا علیه کشورش گفت که بحران در منطقه اروپا از مدت ها پیش پدید آمده و نتیجه اقدامی است که بروکسل داوطلبانه خود به آن ورود کرد.

مدودف با تاکید بر اینکه اروپایی ها خود بیشتر از تحریم های علیه روسیه آسیب دیدند، گفت: اعضای اتحادیه اروپا در ابتدا با یک تپانچه تحریمی به سر خود شلیک کردند. آنها اکنون میوه های تلخ ناشی از کاهش تولید، تورم در قیمت مواد غذایی، از دست دادن رقابت کالاهای خود و انتظارات زمستانی یخبندان بدون گاز ما را برداشت می کنند. تحریم‌ها کارساز نیستند. تحریم‌ها برای خود اروپایی‌ها زیان بار است.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/45277

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی