پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کوکاکولا یک شرکت چند ملیتی مستقر در آمریکا است، همه سهام داران کلان این شرکت مشخص هستند و تا جای که بررسی شده است ردی از اسرائیل در بین سهام داران اصلی این شرکت وجود ندارد!  اما در ایران و برخی کشورهای اسلامی این اصرار وجود دارد که کوکاکولا یک شرکت صهیونیستی است!

منتشر شده در 10 آبان 1402
در سرویس

فراز صباحی در ادامه یادداشت‌های خود در خصوص تحریم پپسی و کوکاکولا به این سوال پاسخ می‌دهد که، قبل از تحریم کوکاکولا به عنوان یک برند صهیونیستی باید ببنیم درباره مالکیت این شرکت چه می‌دانیم؟

کوکاکولا یک شرکت چند ملیتی مستقر در آمریکا است. همه سهام داران کلان این شرکت مشخص هستند و تا جای که من بررسی کردم ردی از اسرائیل در بین سهام داران اصلی این شرکت وجود ندارد!  اما در ایران و برخی کشورهای اسلامی این اصرار وجود دارد که کوکاکولا یک شرکت صهیونیستی است! مثلا وبسایت مشرق مقاله ای مفصل درباره این موضوع دارد.  بعد از خواندن این مقاله خودم درباره ادعاهای مطرح شده در این مقاله جستجو کردم و چند نکته مهم دارم:  در این مقاله از رابطه عمیق و جدی! اسرائیل با شرکت کوکاکولا از سال 1966 یاد می‌شود گویی از این سال محصول کوکاکولا در جهان از طریق رژیم صهیونیستی تامین می‌شود.در حالی که کل ماجرا احداث کارخانه قوطی پر کنی CBC است. شرکتی که دقیقا مشابه شرکت خوشگوار در ایران است. با این تفاوت که شرکت خوشگوار ده سال قبل از این شرکت اسرائیلی در سال 1957 تاسیس شده است!  البته نویسنده محترم چون درکی از شرکت چند ملیتی نداشته است سرمایه‌گذاری‌های کوکاکولا در این رژیم را امری عجیب که نشانه عمق روابط رژیم صهویستی با کوکاکولا است می‌داند. حال آنکه اگر از کشور خودمان به بیرون سفر کنیم در هر کشوری سرمایه‌گذاری‌های مختلف توسط کمپانی‌های خارجی یا چند ملیتی را میبینم و این مسئله امر خالق العاده‌ای نیست.  حالا این وسط کوکاکولا است که دارد رژیم صهیونیستی رو می‌دوشد به طوری که عملا قیمت این نوشابه توی اسرائیل تا 200% بیشتر از قیمت آمریکا است. و در واقع جز گران ترین‌ها در دنیا است. تازه شرکت کوکاکولا اعلام کرده می‌خواهد ۷ درصد دیگه قیمت‌ها را افزایش دهد. آش انقدر شور که صدای وزیر اقتصاد رژیم را هم در آورده است.  در انتها جمع بندی من بر خلاف ادعای مشرق این است که شرکت کوکاکولا هیچ ارتباط عمیق و جدی با رژیم صهیونیستی ندارد. به طوری که اگر این سطح از روابط با رژیم را به عنوان رابطه عمیق در نظر بگیریم باید با ذره بین بگردم دنبال کمپانی‌های بزرگ مخصوصا کمپانی‌های چند ملیتی که رابطه عمیق و جدی با اسرائیل ندارد.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/146531

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی