پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

جهت پرس بررسی می‌کند

با شروع ماه محرم براندازان برای از بین بردن وحدت مردم در حب به اهل بیت (ع) برنامه تحریم محرم را برای ایران پیاده کردند تا آن‌ها که اعتراض دارند در هیئات مذهبی شرکت نکنند.

منتشر شده در 31 تیر 1402

عطیه فکری – علی کریمی لیدر آشوب‌های ۱۴۰۲، در جدیدترین توصیه خود از مردم خواسته است که در ایام محرم سیاه نپوشند. او در سال‌های گذشته، زمانی که از ایران فرار نکرده بود، به نذری‌های محرم توهین می‌کرد. این نشان می‌دهد که دشمنی این شخص با اعتقادات مردم مسبوق به سابقه بوده است با اینکه پیش عکس‌های او در حین نذری دادن منتشر شده بود او با این صحبت‌های اخیرا حتی اعتقاداتی که زمانی به آن پایبند بود هم زیر سوال بُرد و بیشتر از همه شخصیت متزلزل و عدم ثبات روانی‌اش را به رخ مخاطب کشید.

علی کریمی: در محرم سیاه نپوشید

در آن زمان با بالاگرفتن انتقادات به استوری کریمی، این شخص مجبور عذرخواهی شد و گفته‌های خود را اینگونه توجیه کرد. علی کریمی در استوری صفحه خود نوشت: «من نیز همانند شما از کودکی شوق رسیدن به دهه محرم را داشتم و با گذشت زمان این ارادت حفظ کرده‌ام!»

مورد بعدی دشمنی این سلبریتی آشوب‌گر با دهه محرم، مربوط به استوری سال گذشته است. دوباره ماه محرم رسیده بود و این سلبریتی درباره عزاداری‌های مردم افاضاتی کرده بود. علی کریمی در توهینی آشکار به عزاداران حسینی آن‌ها را متهم به ریاکاری کرد.

این‌ها تنها گوشه‌ای از تناقضات علی کریمی است که مردم را متهم به ریاکاری می‌کند، ولی خود به وضوح رفتار پوپولیستی داشته است. هم‌فکران علی کریمی مدعی‌اند که به دین و عقاید مردم کاری ندارند، ولی بار‌ها به عقاید آن‌ها حمله و توهین کرده‌اند. سیاه پوشیدن مردم در ایام محرم نشان از ارادت آن‌ها به حضرت سیدالشهدا (ع) است، ولی سلبریتی‌های ایرانی تصور می‌کنند که نگاه به امام حسین و ارادت مردمی به دستگاه اباعبدالله علیه السلام، دولتی و سیاسی است و با این ابهامات می‌توانند مردم را نسبت به این خاندان کرم، بی توجه کنند.

دین از سیاست جدا نیست

براندازان در گذشته وانمود می‌کردند که مشکل اصلی آنها جمهوری اسلامی است و با عقاید مردم کاری ندارند. ولی محرم حسینی در حال رسیدن است و در جدیدترین پویشی که راه انداخته‌اند به مردم توصیه می‌کنند که سیاه نپوشند و نذری نخورند! در ادامه به برخی از واکنش‌های براندازان در شبکه‌های اجتماعی اشاره شده است.

5

6

7

8

9

11

12

سرانجام #تحریم_محرم به کجا رسید؟

پویش “تحریم محرم” که توسط علی کریمی و سایر براندازان خارج نشین یا فراری از کشور به راه افتاد و مخالفان حکومت در داخل ایران آن را ادامه دادند تقریبا می‌توان گفت که تا الان که چند شب از شروع محرم گذشته است، هیچ تاثیری در رفتار و عملکرد مردم نداشته است. مردم مثل همیشه در هیئات مذهبی شرکت می‌کنند و ارزشی برای این پویش قائل نشدند. افرادی هم که از ابتدا با اسلام و عقاید مذهبی مشکل داشتند و هیچ وقت در دسته‌های عزاداری و مراسمات محرم حضور نداشتند اینبار هم شرکت نکردند و مراسم‌ها تا اینجای کار مثل هر سال برگزار شده است.

هیأت ۹۰ هزار مترمربعی سیاه و سفید محمود کریمی+عکس | خبرگزاری فارس

شب دوم محرم در هیئت ثارالله زنجان

 

باید ها و نباید های مداحی محرم / توجه به اصول و پرهیز از خرافه لازمه مداحی های محرم

حاج میثم مطیعی صبح تاسوعا محرم ۱۳۹۹ | دانلود حاج میثم مطیعی صبح تاسوعا محرم ۱۳۹۹

 

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/2481

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی