پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه:

مسکو امروز در جواب به واکنش بین‌المللی درباره تعلیق مشارکت روسیه در پیمان کاهش تسلیحات استراتژیک (استارت جدید) گفت: این مسکو نبود که سیستم امنیت بین‌المللی عادلانه را نابود کرد، بلکه غرب چنین کاری کرد.

منتشر شده در 22 فوریه 2023
در سرویس

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که روسیه مشارکت خود در استارت جدید را تعلیق می‌کند، اما افزود که این کشور به طور کامل از این معاهده خارج نمی‌شود. تعدادی از کشورها از مسکو خواسته‌اند تا در تصمیم خود تجدیدنظر کند.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه به رادیو اسپوتنیک گفت: «غرب کاملا آگاهانه، خونسرد و ریاکارانه شروع به تخریب سیستم امنیتی جهانی موجود کرد… زیرا این سیستم برابری، توازن منافع، تعامل متقابل در تعدادی از زمینه‌ها را فراهم کرد.»

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود، غرب احساس «تحقیر» می‌کرد، زیرا با دیگران برابر بود و در قبال روسیه تحت سیستم امنیتی موجود جهانی تعهداتی داشت. او گفت که کشورهای غربی تصمیم گرفته‌اند هر چیزی را که می‌تواند استثنایی بودن آنها را تهدید کند، نابود کنند.

زاخارووا گفت، علاوه بر این، غرب میل به «کنترل همه و همه چیز، در تلاش برای فرار از همه تعهدات» دارد. سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه افزود: «بنابراین آنها این نظام را نابود کردند. این سیستم توسط آنها نابود می‌شد، بنابراین واضح است که رئیس‌جمهور روز گذشته در مورد اقداماتی که برای تامین امنیت خودمان انجام می‌دهیم، صحبت کند.»

معاهده استارت جدید روسیه و آمریکا در ۵ فوریه ۲۰۱۱ اجرایی شد و برای محدود کردن تعداد تسلیحات تهاجمی استراتژیکی بود که در اختیار مسکو و واشنگتن قرار دارد.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/14320

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی