پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
منتشر شده در 4 بهمن 1399
در سرویس

به گزارش جهت،معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت: فعلا هیچ علاقه‌ای به هیچ تماس مستقیم نداریم و فکر می‌کنیم که برجام قالب صحیحی است و گفت‌وگوها باید در قالب آن انجام شود.

«سید عباس عراقچی» در گفت‌وگو با روزنامه لارپوبلیکا درباره انتقال قدرت در آمریکا و حمله طرفداران ترامپ به کنگره گفت: ما موضع خاصی در برابر این انتقال قدرت بین دو دولت نداریم. فقط منتظریم ببینیم رئیس‌جمهور جدید آمریکا چگونه می‌خواهد مواضع اشتباه ترامپ را تصحیح کند.

وی گفت: آنچه در جریان حمله به کنگره دیدیم، باعث طرح این سوال می‌شود که آیا واقعا همین آمریکاست که می‌خواهد به دنیا یاد بدهد «حاکمیت قانون» و «دموکراسی» چیست؟ آنچه در واشنگتن اتفاق افتاد، چهره واقعی دموکراسی آمریکایی را به ما نشان می‌دهد. اکنون روشن شده است که آنها هیچ حقی ندارند که به هیچ کس در دنیا بگویند مشکلات سیاسی در خانه خودشان را چگونه حل کنند.

این دیپلمات ارشد درباره مطالبه ایران از دولت بایدن درخصوص برجام گفت:درخواست ایران واقع‌گرایانه است و عبارت است از اینکه آمریکا تحریم‌ها را بردارد و به توافق هسته‌ای بازگردد. من آلترناتیو دیگری نمی‌بینم. ما با حسن نیت مذاکره کردیم و با حسن نیت به برجام عمل کردیم. دیگر نوبت دولت جدید آمریکاست که اشتباهات دولت پیشین را جبران کند.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/126160

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی