پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

در پارلمان نروژ رخ داد

نروژ چین را به حمله سایبری به پارلمان کشور استورتینگ (Storting )در ماه مارس متهم کرد.

منتشر شده در 29 تیر 1400

در ۱۰ مارس ، پارلمان نروژ اعلام کرد که نقض داده ها در سیستم های ایمیل بوجود آمده است. این هک از طریق بهره برداری از حفره های امنیتی در سرور ایمیل Microsoft Exchange صورت گرفته بود.

اینه اریکسن سوریده ، وزیر امور خارجه گفت: این یک حمله جدی است که مهمترین نهاد دموکراتیک ما را تحت تأثیر قرار داده است. چندین متحد ما ، اتحادیه اروپا و مایکروسافت نیز این موضوع را تأیید کرده اند. مقامات چینی باید از وقوع چنین حملاتی جلوگیری کنند تا حوادث مشابه دیگر تکرار نشود.

وی افزود: تمام عملیات سایبری پیامدهای مختلفی را از خود بر جای می گذارد و سپس ، در میان سایر موارد ، سرویس های امنیتی ما هستند که آن را ارزیابی می کنند و اطلاعات را جمع آوری می کنند. و بر اساس این اطلاعات ، دولت ارزیابی کرده است که این حمله از چین ناشی شده است.

اینه اریکسن سوریده گفت که وزارتخانه او سفیر چین را احضار کرد تا در مورد حمله به طور مستقیم بحث کند. وی افزود: ” اینکه اجازه چنین فعالیتهای مخرب سایبری داده شود ، مطابق با هنجارهای رفتار مسئولانه دولت در فضای دیجیتال نیست که همه کشورهای عضو سازمان ملل متحد با آن توافق کرده اند. ما امروز سفیر چین را احضار کردیم و موضوع را مستقیماً مطرح کردیم.

سرویس امنیتی نروژ (PST) گفت تحقیقات آنها درباره حمله هنوز ادامه دارد. با این حال ، رئیس جمهور استورتینگ ، تون ویلهلمسن ترون حمله به پارلمان را حمله به دموکراسی نروژ خواند. ترون گفت: “این حمله غیرقابل قبول و بسیار جدی بود ، و باید انتظار داشت که مقامات چینی از آن جلوگیری کنند.

 نروژ تنها کشوری نیست که چین را به حملات رایانه ای متهم کرده است. اتحادیه اروپا ، انگلیس ، ایالات متحده و ناتو هم چنین اتهاماتی را مطرح کرده اند. کاخ سفید نگرانی خود را از “رفتار غیرمسئولانه و بی ثبات کننده چین در فضای مجازی” ابراز داشت ، در حالی که مدیر عملیات در مرکز امنیت سایبری ملی انگلستان پاول چیچستر آن را “یک نمونه دیگر از حمله مخرب” و “کاملا غیر قابل قبول” خواند.

سفارت چین در بیانیه ای گفت ما امیدواریم که نروژ بتواند حقایق و شواهدی را برای کشف حقیقت فراهم کند.” بعلاوه ، چین مدافع امنیت سایبری است که علیه این نوع رفتارها ، در مخالفت با حملات سایبری و سرقت های اینترنتی از همه اشکال اقدام کرده است.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/101700

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی