پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

جهت پرس جزئیات سفر هیئت دولت را بررسی می‌کند

صبح امروز رئیس جمهور با سفر به یاسوج، سفر دو روز هئیت دولت را برای رسیدگی به طرح‌های تصویب شده قبلی و بررسی طرح‌های جدید آغاز کرد.

منتشر شده در 26 تیر 1402

صبح امروز رئیس جمهور با سفر به یاسوج، سفر دو روز هئیت دولت را برای رسیدگی به طرح‌های تصویب شده قبلی و بررسی طرح‌های جدید آغاز کرد. این سفر که دومین سفر دولت به استان کهکیلویه و بویراحمد است بلافاصله بعد از سفر سخت وی به آفریقا صورت گرفت.

در سفر اول رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد ۷ هزار میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر به پروژه‌های نیمه تمام اختصاص یافت و تا امروز ۹۵ درصد مصوبات طرح‌های عمرانی وارد فاز اجرایی شده است.

در ابتدای این سفر آقای رئیسی در کنار مردمان خوب عشایر این منطقه قرار گرفت و قدردان زحمات این قشر مظلوم اما پر تاثیر بر درآمد ارزی و حفظ امنیت ملی شد و گفت: 

ورود به استان با حضور در جمع عشایر آغاز شد که امیدوارم مطالبات عشایر همچون مسئله آب رفع شود تا عشایر از آب شرب سالم برخوردار شوند.

عشایر کهگیلویه و بویراحمد در سال‌های اخیر با مشکلات مختلفی همچون کمبود آب و از بین رفتن جاده‌های عشایری بر اثر سیلاب مواجه و نبود علوفه مواجه بودند.

در سفر نخست رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد در مهرماه ۱۴۰۰، ۲۱۷ طرح در بخش‌های مختلف همچون پتروشیمی، گیاهان دارویی، صنعت، کشاورزی، گردشگری، راه، آب و نفت و گاز، به تصویب رسید.

رسانه

در ادامه این سفر  سد چمشیر با حضور رئیس جمهور به بهره برداری رسید. 

سد و نیروگاه «چم شیر» به عنوان بزرگ‌ترین پروژه برق – آبی کشور بوده و هدف آن ذخیره بیش از ۲.۳ میلیارد مترمکعب آب همراه با بهبود کیفیت و کنترل سیلاب‌های رودخانه زهره و نیز تولید ۴۸۲ گیگاوات ساعت انرژی برق‌- آبی در سال است.

تولید برق، کنترل سیلاب‌های مخرب رودخانه زهره، اشتغال‌زایی در زمان اجرای طرح و زیرساخت‌های صنعت گردشگری و پرورش ماهی از مزایای این سد است.

سد و نیروگاه «چم شیر» تأثیر مهمی در رونق کشاورزی و صنعت گردشگری گچساران خواهد داشت و این سد بلندترین سد وزنی از نوع بتنی غلتکی «آر. سی. سی» ایران است.

رسانه

در ادامه این سفر  عملیات اجرایی سد سقاوه با حضور وزیر کشور در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد. در صورت تأمین اعتبار، این سد، تا سه سال آینده به بهره برداری می‌رسد و اعتبار اولیه این سد ۴۳۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

همچنین پتروشیمی گچساران پس از ۱۹ سال با حضور رئیس جمهور افتتاح شد. 

پتروشیمی گچساران بزرگترین پروژه صنعتی تاریخ استان کهگیلویه و بویراحمد بوده که پس از دو دهه از عملیات اجرایی، به بهره‌برداری رسید.

احداث پتروشیمی گچساران با سرمایه‌گذاری ۱.۲ میلیارد دلار ۱۹ سال پیش آغاز شد و در طول دو سال گذشته بالغ بر ۲۲۰۰ کیلومتر کابل و وای‌رینگ برقی، ۱۴۰ دستگاه ثابت، ۹۰ دستگاه دوار و حدود ۴۵۰۰ قطعه برای این طرح تأمین شده است.

در راستای تکمیل طرح ۱۲ هزار میلیارد تومان پول به این واحد صنعتی تزریق شد.

پتروشیمی گچساران با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون تن اتیلن و ۸۴ هزار تن +C۳ در راستای جلوگیری از گازسوزی اجرا شده و فلرها در پالایشگاه بیدبلند بهبهان جمع‌آوری می‌شود و از آنجا به پتروشیمی گچساران انتقال یافته و تبدیل به اتیلن می‌شود، و اتیلن در پایین دست خودش با احداث شرکت پلیمر گچساران تبدیل به پلی‌اتیلن می‌شود.

رئیس جمهور در مراسم افتتاح پتروشیمی گچساران ضمن تقدیر از مسئولان و دست‌اندرکارانی که در راه‌اندازی این پروژه نقش داشتند، گفت: امروز در جهت رشد تولید و اشتغال و ما می‌توانیم گام بزرگی برداشته شد.

یکی از مهمترین طرح ها که سالیان طولانی بلا تکلیف مانده بود و در این سفر به بهره‌برداری رسیدکارخانه قند یاسوج بود که در دوره اول سفر خود به احیای آن دستورات لازم را داده بود.

این سفر که بعد از سفر سنگین رئیسی به آفریقا انجام شد از دید اصحاب فضای مجازی دور نماند و در صفحات خود مطالبی را در راستای بهره‌برداری طرح‌های مهم در یاسوج را منتشر کردند.

رسانه

رسانه

رسانه

رسانه

رسانه

رسانه

رسانه

رسانه

این سفر برای این استان روزنه‌های امیدی برای آبادانی و زندگی راحت را ایجاد کرد و مردم به تلاش‌های این دلت برای رفع مشکلات امید بستند.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/2760

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی