پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
منتشر شده در 26 اسفند 1399
در سرویس

به گزارش جهت، سخنگوی قوه قضاییه گفت: سالی که بر ما گذشت سالی سخت و توام با صبر و استقامت بود.

غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری امروز که بصورت آنلاین برگزار شد، گفت: امیدوارم مردم در سال جدید که آغاز آن با میلاد عالم بشریت است، این سال برای مردم سال گشایش و سال فرج باشد.

وی افزود: سالی که بر ما گذشت سالی سخت و توام با صبر و استقامت بود. سالی سخت از نظر وضعیت معیشتی مردم و گرانی های افسار گسیخته و تورم بیش ازحد و همراه با دغدغه های کرونایی اما در مقابل شاهد جهاد مقدس مدافعان سلامت بودیم.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: به استحضار مردم عزیز ایران میرسانم که در سال کرونایی و هوشمندسازی قوه قضاییه به لطف خدا توانستیم در یکسال جاری ۴۰ سامانه جدید برای خدمت رسانی هوشمند ایجاد کنیم و ۳ میلیون نفر از مردم به جای مراجعه حضوری از سامانه های هوشمند ما بهره گرفتند و دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در سال ۹۹ با مراجعه به سامانه های نوبت دهی قضایی توانستند در وقت و زمان معین به واحد قضایی مراجعه کنند. همچنین ما بیش از یک میلیون گواهی انحصار وراثت را صادر کردیم و یک میلیون اظهارنظر کارشناسی صادر شد. در سال ۹۹ ، ۲۵ سرویس مکاتبات آنی در قوه قضاییه به بهره برداری رسید و کاهش ۱۰ درصدی رسیدگی به پرونده ها را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: در سال ۹۹ تمام زندان ها به دادرسی الکترونیک مجهز شدند و ۴۰۰ اتاق سیستم الکترونیک دایر شد. با تجهیز ۳ هزار اتاق در واحدهای قضایی، ۱۲۰ زندانی را بدون اعزام به پرونده هایش رسیدگی کردیم و ۷۰ درصد اعزام و بدرقه زندانیان کاهش یافت.‌

اسماعیلی افزود: در دادنامه صادره دادگاه تجدیدنظر استان که منتهی به صدور قطعی حکم شده آقای علیرضا عامری رییس هیات مدیره و مدیرعامل وقت منطقه آزاد کیش به جرم اخذ رشوه و تبانی در معاملات دولتی و سواستفاده از مقام شغل به یک فقره ۴ و نیم سال حبس و یک فقره ۴ سال حبس و بعلاوه ۲ سال حبس و نیز یک سال حبس و جزای نقدی و شلاق و انفصال از مشاغل دولتی محکوم شده که البته مجازات اشد قابل اجراست.

وی افزود: همچنین خانم لیلا امیرآبادی وکیل دادگستری به جرم پرداخت رشوه و جعل اسناد و اعمال نفوذ و معاونت در تحصیل مال نامشروع به ۳ فقره دو سال حبس و یک فقره یک سال حبس محکوم شده است. در این پرونده متهمان دیگری هم محکومیت یافتند که از بیان جزییات معذورم و در سایت میزان اعلام می شود.

اسماعیلی گفت: در روزهای اخیر در دیوان عالی کشور، حکم نهایی قطعی در مورد اکبر طبری صادر شده و محکومیت او در ارتباط با رهبری و سردستگی باند ارتشا، حکم ۳۱ سال حبس تعزیری، پرداخت جزای نقدی و همچنین استرداد اموال تایید شد.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/119292

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی