پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
منتشر شده در 28 مهر 1399
در سرویس

به گزارش خبرنگار جهت، طبق زمان بندی اعلامی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا بازیهای باقی مانده از لیگ قهرمانان آسیا در منطقه شرق از تاریخ 28 آبان ماه به صورت مجتمع در دوحه قطر برگزار می‌شوند. برهمین اساس علیرضا فغانی و موعود بنیادی‌فر به عنوان داور، محمدرضا منصوری و محمدرضا ابوالفضلی به عنوان کمک‌داور برای قضاوت در این رقابت‌ها از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا انتخاب شده‌اند.

در این گزارش به معرفی اجمالی داوران ایرانی برگزیده شده جهت قضاوت در مسابقات آسیایی و سابقه کاری آنها خواهیم پرداخت.

علیرضا فغانی

اولین داور ایرانی علیرضا فغانی است که در خانواده‌ای فوتبالی و ورزشی بزرگ شده‌ و سابقه‌های ورزشی بسیاری دارد. پدرش محمد فغانی، داور فوتبال بوده و برادر او، محمدرضا نیز داوری می‌کند.

علیرضا فغانی از سال ۲۰۰۸ وارد فهرست داوران بین‌المللی شد و برای داوری مسابقات جام‌جهانی فوتبال ۲۰۱۸ از سوی فیفا انتخاب گشت.وی نخستین داوری خود در جام‌جهانی را در بازی بین تیم ملی فوتبال آلمان و تیم ملی فوتبال مکزیک در ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ انجام داد و با کسب ۴٫۸۴ امتیاز در صدر جدول داوران جام جهانی قرار گرفت.

علیرضا فغانی از حدود شش ماه قبل تصمیم گرفت از ایران مهاجرت کند و راهی کشور استرالیا شود که این تصمیم او واکنش‌های زیادی را هم در پی داشت. او که سابقه قضاوت فینال‌های مختلف و بازی رده‌بندی جام‌جهانی را در کارنامه دارد، هم‌اکنون در لیگ استرالیا مشغول قضاوت است.

موعود بنیادی‌فرد

داور بعدی کشورمان که قرار است به عنوان داور اصلی در میدان حضور داشته باشد موعود بنیادی‌فرد است که به گفته خودش به اشتباه با اسم بنیادی‌فر شناخته می‌شود. وی از داوران بین المللی و حرفه‌ای فوتبال ایران است که در سال‌های گذشته تعداد زیادی از بازی‌های مهم فوتبال داخلی و خارجی را قضاوت کرده است. او همچنین در کنار داوری فوتبال به عنوان دبیر ورزش نیز در مدارس فعالیت دارد.

اولین قضاوت رسمی موعود بنیادی‌فرد بین دو تیم آموزشگاهی بود که توانست از پس آن به خوبی برآید و تا سال ۹۱ که اولین بازی خود را در لیگ برتر فوتبال ایران سوت زد، در لیگ‌های دسته‌های پایین‌تر قضاوت می‌کرد. بازی بین تیم‌های راه آهن تهران و شاهین بوشهر در لیگ دوازدهم، اولین بازی لیگ برتری بود که او سوت زد. در پایان این مسابقه، مسعود عنایت که به عنوان ناظر بازی در ورزشگاه حاضر بود، رضایت کامل خود را نسبت به قضاوت او اعلام کرد.

موعود بنیادی‌فرد به عنوان یک داور بین المللی، بازی‌های خارجی زیادی را سوت زده است که به دلیل قضاوت‌های عادلانه‌اش، در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹، داور وسط بازی تیم‌های کاشیما و شاندونگ شد. همچنین بنیادی فر جزو داوران VAR‌ این رقابت‌ها نیز بوده‌است.

محمدرضا منصوری

محمد رضا منصوری از کمک داور های خوب کشورمان که به عنوان نماینده ایران در مسابقات آسیایی حضور خواهد داشت. وی متولد ۲ اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۷ در شهر تهران میباشد. منصوری به عنوان کمک داور در بازی آلمان و مکزیک همراه علیرضا فغانی و رضا سخندان تیم داوری را تشکیل داد و با عملکرد بی‌نظیر در این بازی چهره و عملکرد خوب داوری خود را به همگان نشان داد. محمدرضا منصوری فعالیت حرفه‌ای خود در زمینه داوری را از سال ۱۳۷۷ آغاز کرد و پس از ۷ سال به داوری لیگ برتر فوتبال ایران رسید. محمدرضا منصوری از سال ۲۰۱۲ کمک داور بین‌ المللی است. محمد رضا منصوری فارغ التحصیل رشته اقتصاد و دانشجوی دکتری مدیریت ورزش است. از فعالیت‌های بین المللی و قضاوت‌های منصوری میتوان کمک‌داوری فینال جام باشگاه‌های جهان در سال ۲۰۱۵ در ژاپن و کمک‌داوری فینال فوتبال المپیک ریو در سال ۲۰۱۶ را نام برد.

محمدرضا ابوالفضلی

و اما آخرین فردی که به عنوان تیم داوری اعزامی از جمهوری اسلامی در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا حضور خواهد داشت محمدرضا ابوالفضلی زاده ۲۲ شهریور ۱۳۵۶ – تهران می‌باشد. ابوالفضلی در سال ۱۳۷۴ داوری را شروع کرده و در سال ۲۰۰۹ وارد لیست فیفا شده ‌است.

محمدرضا ابوالفضلی از سال ۱۳۸۲ در حال قضاوت در لیگ برتر بوده و آخرین درجه داوری اش بین المللی (۲۰۰۹) است. ابوالفضلی از سال ۱۳۷۴ که مدرک درجه ۳ خود را اخذ کرد فعالیت حرفه ایش را آغاز کرده است.
ابوالفضلی در رشته کارشناسی مهندسی کامپیوتر تحصیل کرده است و در حال حاضر به عنوان مدیر سایت در رشته تخصصی اش فعالیت می کند.

محمدرضا ابوالفضلی در فصل 97-98 لیگ برتر به عنوان برترین کمک داور فوتبال ایران معرفی شد.

 

گفتنی است بازی های لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب هم اخیرا در دوحه به پایان رسید که تیم پرسپولیس ایران به دیدار پایانی این بازی ها صعود کرده است. با آرزوی موفقیت برای تیم پرسپولیس، امید آن می رود تا در فصل بعدی این سری مسابقات با عملکرد و مدیرت وزارت ورزش در اداره امور و تصمیمات درست در قبال تیم‌ها و AFC، شاهد نتیجه گیری بهتر و با ارزش‌تر تیم‌های ایرانی حاضر در این مسابقات باشیم.

 

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/137707

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی