پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

گزارش جهت پرس از تحقق یک وعده

مهدی اسلام پناه، رئیس سازمان ملی استاندارد، در توییت خود از بهره برداری محصولی خبر داد که از بهمن 1400 قول شروع به اجرایی شدن آن به مردم داده شده بود.

منتشر شده در 13 اردیبهشت 1402
در سرویس

در تیر ماه سال 1399 شرکت مکو از زیر مجموعه‌های گروه مپنا اعلام کرد که تولید خودروهای برقی در این شرکت وارد فاز عملیاتی شده است و تا به امروز ۲۰ دستگاه خودروی برقی به صورت آزمایشی در کارخانه مکو تولید شده است.

رونمایی از اولین خودروی برقی ایرانی

آن طور که در آن زمان اعلام شد، شرکت مکو می‌تواند خودروهای بنزینی فعلی را به نمونه‌های برقی و هیبریدی تبدیل کند و این شرکت به عنوان نمونه یک دستگاه پژو ۴۰۵ بنزینی را به یک خودروی هیبریدی تبدیل کرده است. این اتفاق با نصب موتور برقی روی محور خودرو انجام شده و این امکان را می‌دهد تا با هر بار شارژ کامل باتری‌ها، پژو ۴۰۵ هیبریدی مسافت ۲۰۰ تا ۲۵۰ کیلومتر را بپیماید. در صورت نیاز راننده می‌تواند به جای استفاده از موتور برقی، از پیشرانه بنزینی خودرو استفاده کند. موتور استفاده شده در نسخه هیبریدی پژو 405 توانایی تولید 160 اسب بخار قدرت را دارا است که سبب ایجاد شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 7 ثانیه‌ای برای این خودرو خواهد شد. 

این شرکت به عنوان اولین محصول خود از پیکاپ تمام برقی رو نمایی کرد و آن را بطور کامل معرفی کرد. اولین خودروی برقی و مستقل گروه مپنا ، MAPEV-V2 نام دارد و نمونه هایی از آن تولید شده است.

رسانه

آغاز قرارداد تولید خودروی برقی

در 26 بهمن 1400 در زمان رونمایی اتوبوس برقی محصول مپنا و شرکت زامیاد، مدیر عامل مپنا به این نکته اشاره کرده بود که در حال طراحی و ساخت ماشین برقی و تبدیل برخی خودروها به خودرو برقی هستند و این مهم را منوط به ایجاد فضای مناسب در شهر برای استفاده از این محصولات دانست.

وی در 17 آذر ماه 1401 با توضیح این که گروه مپنا یک شرکت دانش‌بنیاد با ظرفیت بالایی برای تولیدات داخلی و تولیدات محصولات انحصاری ایرانی است در مصاحبه‌ای که در این تاریخ منتشر شده بود از قراردادی با سایپاه خبر داد که در این قرارداد به طراحی و تولید خودرو برقی پرداخته شده است.

تولید نهایی خودروی برقی

با گذشت زمان دیروز 11 اردیبهش 1402 مهدی اسلام پناه، رئیس سازمان ملی استاندارد، در توییت خود اعلام کرد که نخستین خودروی برقی تولید داخل با نشان استاندارد تا پایان اردیبهشت رونمایی خواهد شد.

رسانه

با این تولید داخلی در عرصه خودرو تغییر بسیاری در حجم آلودگی هوا خواهد شد.

 

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/8394

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی