پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

رییس دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه بیان کرد

رییس دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی گفت: عکس جلسه فعالان رسانه‌های فارسی زبان با وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی، موید وابستگی این رسانه‌ها به موساد است.

منتشر شده در 19 شهریور 1402
در سرویس

دکتر اکبر نصراللهی گفت: انتشار این عکس توسط “پانته آ مدیری” و “گیلا گاملیل” وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی ناشی از حماقت و احتمالا غیرعمدی بوده است.
وی گفت: برخی تصور می‌کنند رژیم صهیونیستی و بخش‌های امنیتی و جاسوسی آن و همچنین عوامل رسانه‌های فارسی زبان خارج کشور بسیار حرفه‌ای و قوی هستند اما انتشار این عکس، حماقت و گاف آشکار ‌وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی و یا محاسبه اشتباه آنان برای دادن امید به عوامل رسانه‌ای اغتشاشات و فعال کردن مجدد چرخه خشونت‌ها در ایران است.
استاد ارتباطات و رسانه دانشگاه تصریح کرد: هیچ چیزی بهتر از این نمی‌توانست به کسانی که به ارتباط ایران اینترنشنال با موساد اعتقادی نداشتند ثابت کند که این رسانه ابزار رژیم صهیونیستی و سازمان جاسوسی آن؛ موساد است.
نویسنده کتاب “مدیریت پوشش اخبار بحران در رسانه‌های حرفه‌ای” با بیان اینکه رسانه‌های فارسی زبان سال گذشته تمام توان خود را برای سرنگونی نظام جمهوری اسلامی گذاشتند اما ناکام ماندند، تصریح کرد: لشکر رسانه‌ای غرب با دروغ و تحریف در قمار رسانه‌ای تمام عیار، همه آنچه را که ادعای آن را داشتند، باختند و هیچ انگیزه و توانی را برای فعال کردن دور جدید اغتشاشات در سالگرد اعتراضات در خود نمی‌بیینند به همین دلیل  احتمالا وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی با این دیدار و انتشار عکس آن درصدد بود تا به این رسانه‌ها روحیه‌، امید و تنفس مصنوعی بدهد.
نصراللهی با تاکید بر اینکه آنها هنوز مردم ایران و حتی معترضان را نمی شناسند، گفت: برخی از معترضان دنبال سرنگونی نظام و تجزیه کشور بودند و هستند اما اکثر مردم و حتی معترضان، به کشور، فرهنگ، دین و مذهب خود عشق می‌ورزند اما این رسانه ها و سرویس های جاسوسی بیگانه این موضوع را درک نمی‌کنند.  رژیم صهیونیستی احتمالا  تصور می‌کند انتشار این عکس به عوامل معترضان روحیه می دهد اما به نظر من  برعکس، این عکس سند آشکار پشت پرده این رسانه ها  و ارتباط آنان با موساد است و اثر مثبتی بر مردم ایران دارد.
این عضو هیات علمی دانشگاه  افزود: خبرنگاران رسانه‌های فارسی زبان خودشان را لو می دهند. پیش از این  عکس، ماجرای سیمای ثابت، فرداد فرحزاد، پونه قدوسی و صادق صبا هم توسط خود این افراد و به دلیل اختلاف داخلی افشا شده است. انتشار این عکس هم حماقتی بود که مرتکب شدند و خدا کمک کرد تا مردم متوجه شوند که شعار دموکراسی، آزادی، حقوق زن و بی‌طرفی دروغین لشکر رسانه‌ای غرب برای فریب افکار عمومی است.

رییس دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی در پایان گفت: «ایران اینترنشنال» را رسانه نمی‌دانم؛ زیرا رسانه در ادبیات کلاسیک رشته ارتباطات کارکردهایی نظیر آموزش، سرگرمی، اطلاع رسانی، نظارت و راهنمایی دارد، یعنی هدف اصلی رسانه تولید و انتشار واقعیت، سرگرم کردن مردم، افزایش مهارت مردم و نظارت بر بخش‌های مختلف است اما  ایران اینترنشنال هیچ کدام از این شاخصه‌ها را ندارد یعنی دنبال اطلاع رسانی براساس واقعیات نیست و به مردم آموزش نمی‌دهند تا مهارت آنها برای رشد و توسعه کشور افزایش یابد. از سویی دنبال نظارت برای جلوگیری از انحراف از آرمان‌های انسانی و ملی و اسناد بالادستی هم نیست.
وی افزود: نام «ایران» هم تناسبی با عملکرد ایران اینترنشنال ندارد، بنابراین عملکرد ایران اینترنشنال در پوشش اخبار ایران نشان داده است نه رسانه است و نه ایرانی بلکه موسسه‌ای است که برای سرویس‌های جاسوسی به ویژه موساد فعالیت می‌کند.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/191

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی