پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

عضو کمیسیون قضایی مجلس:

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس بیان داشت: بانیان وضع موجود باید پاسخگوی عملکرد سوء خود در عرصه اقتصاد باشند نه اینکه مطالبه گری کنند.

منتشر شده در 1 دی 1401
در سرویس

محمد تقی نقدعلی عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در گفت و گو  با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در مورد اظهارات برخی از منتقدین دولت از جمله رییس پیشین بانک مرکزی  در مورد عملکرد دولت سیزدهم بیان داشت: در اواخر دولت روحانی بنا بر اعلام خودشان بودجه‌ای  باقی نگذاشتند و منابع  دولت را برای چندین سال آینده پیش فروش کردند که رهبر انقلاب هم در دیدار با مردم اصفهان در تذکری فرمودند اگر در دهه ۹۰ تذکراتی که دادم انجام می شد وضع ما امروز به این نقطه نمی رسید.  

افزایش نقدینگی در دولت روحانی به حد اعلا رسید

نماینده مردم خمینی شهر بیان داشت:افزایش نقدینگی در دولت روحانی به حد اعلا رسید و در مقام دور زدن تحریم ها  و ناتوانی در این حوزه  کاری را به جای رساندند و صریحا اعلام  کردند اگر کسی بتواند ۲۰۰ هزار بشکه نفت بفروشد او را وزیر نفت می کنیم  یعنی عُرضه فروش نفت و مدیریت  این بخش را نداشتند. 

دبیر کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس  اظهار داشت:در حالت خوش بینانه اگر به این موضوع نگاه کنیم این بی عُرضگی کار را به جای رساند که کشور در سراشیبی آسیب های جدی قرار گرفت و   در حالت بدبینانه عوامل نفوذی که پشت این قضیه بودند تصمیماتی  اتخاذ کردندکه اوضاع اقتصادی و  اجتماعی غیر قابل تحمل شود.

نقدعلی با اشاره به شرایط تحویل دولت از سوی آیت الله رییسی بیان داشت:دولت رییسی در وضعیتی کشور را تحویل گرفت که ذخائر استراتژیک ما کمتر از دو هفته جوابگوی نیازهای مردم بود  و اگر سیاستگذاری و در میدان بودن این دولت نبود امروز معلوم نبود که سرنوشت اقتصاد کشور به کجا بینجامد.

وی اضافه کرد: وجود تحریم ها و جنگ ترکیبی در روزهای اخیر مدت مدیدی کشور را درگیر  مسائل اجتماعی و امنیتی قرار داده است، اما دولت در  این فضا خود را نباخت و مدیریت کرد و امروز هم در  این جنک ترکیبی با شایعه پراکنی  فضای رسانه های کاری می‌کنند که عده ای نقدینگی را به سمت خرید دلار و سکه و حتی خروج سرمایه از کشور سوق دهند و التهاباتی را به جامعه تزریق می کنند، اما  دولت با هوشیاری این فضا را  مدیریت می‌کند.

۸۰ تن طلای کشور در دولت روحانی به تاراج رفت

نقدعلی با بیان اینکه  مدیریت پشت شیشه ای  و خانه نشینی روحانی قابل مقایسه با مدیریت جهادی آیت الله رییسی نیست، گفت:بانیان وضع موجود امروز مدعی نباشند سیلاب بنیان افکنی که آنها ایجاد کردند ذخائر استراتژیک و بیش از ۸۰ تن طلای کشور را به تاراج داد و به بهانه ارز ۴۲۰۰ تومانی  ذخائر ارزی کشور را  غارت کردند. 

بانیان وضع موجود پاسخگوی عملکردسوء خود باشند و مطالبه گری نکنند

نماینده مردم خمینی شهر اضافه کرد:امروز دولت سیزدهم خرابکاری های دولت گذشته را جمع می‌کند و البته خرابکاری های آنها چندان عمیق و فجیع است که من معتقدم بانیان وضع موجود باید پاسخگوی عملکرد سوء خود باشند و اینکه طلبکارانه مدعی شوند در عوض  باید پاسخگویی سوء رفتار خود در عرصه اقتصاد باشند نه اینکه  مطالبه گری کنند.

عضو کمیسیون حقوقی  و قضایی مجلس تصریح کرد: در شرایط کنونی عده ای می خواهند زحمات و تلاش دولت سیزدهم  را زیر سوال ببرند  اما شرایط موجود به خاطر عملکرد آنهاست و نمی توانند از آب گل آلود ماهی بگیرند و یا  خود را تطهیر کنند چون  با هیچ آبی سوء مدیریت آنها تطهیر نمی شود.

 

مردم از عملکرد، بی عُرضگی و وادادگی دولت روحانی مطلع هستند

وی با بیان اینکه مردم از عملکرد، بی عُرضگی و وادادگی دولت گذشته مطلع هستند گفت: دولت مردمی و  جهادی، مجلس انقلابی و قوه قضاییه پای کار برای حل مشکلات معیشتی مردم قابل تحمل برای برخی نیست و آنها با  فرافکنی در  مصاحبه ها و بیانیه‌ها  خود نمی خواهند مشکلات و کم کاری در حوزه های مختلف را بپذیرند و  اقرار کنند که سوء مدیریت آنها  کشور را به اینجا رسانده است.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به کارنامه موفق دولت سیزدهم در حوزه های مختلف اظهار داشت: رتبه بندی معلمان هشت سال بر زمین مانده بود که به اصرار مجلس انقلابی تصویب شد و از سوی دولت در حال اجراست، افزایش حقوق کارگران و کارمندان دولت و جلوگیری از تبعیض در پرداخت ها از جمله  مسائلی بود که در دولت گذشته به فراموشی سپرده شد و  امروز دولت با جدیت به دنبال ساماندهی وضعیت نیروهای شرکتی و حذف واسطه هاست.

در دولت روحانی چیزی جز نشست و برخاست با مقامات سیاسی غربی  ندیدم

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی اظهار داشت:در دولت روحانی چیزی جز برجام،مذاکره و نشست و برخاست با مقامات سیاسی غربی ندیدیم جز شعار سیاسی، کار اساسی و زیر بنایی در عرصه اقتصادی انجام نشد، اما امروز یک خبر از تعطیلی کارخانه ها نمی شنوید.

نقدعلی اضافه کرد: امروز کشور به دلیل مدیریت جهادی دولت سیزدهم  بر ریل رونق افتاده و فروش نفت به مرز یک میلیون بشکه  رسیده است و دولت توانسته فروش نفت را به ماقبل تحریمها برساند این موضوعاتی است که در دولت گذشته به فراموشی سپرد بود  و  اکنون از سوی دولت سیزدهم با جدیت پیگیری می شود.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/21744

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی