پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دیدار و مذاکره ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با بشار اسد رئیس جمهور سوریه از دقایقی پیش آغاز شد.

منتشر شده در 15 مارس 2023
در سرویس

دیدار و مذاکره ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با بشار اسد رئیس جمهور سوریه برگزار شد. مذاکرات روسای جمهور روسیه و سوریه در کاخ کرملین انجام شد.

طیف وسیعی از موضوعات، ازجمله تداوم مبارزه با تروریست‌ها، همکاری‌های دوجانبه و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی در دستور کار مذاکرات ولادیمیر پوتین و بشار اسد است. تاکنون جزییات مذاکرات روسای جمهور روسیه و سوریه منتشر نشده است.

بشار اسد عصر دیروز سه‌شنبه در سفری رسمی به روسیه سفر کرد. کرملین در بیانیه‌ای محور مذاکرات این سفر را توسعه همکاری‌های روسیه و سوریه اعلام کرد.

پوتین و اسد آخرین بار در سپتامبر ۲۰۲۱ زمانی که رئیس جمهور سوریه به مسکو آمده بود، با یکدیگر دیدار کردند. اسد پیش از آن نیز چندین بار برای گفتگو با همتای روس خود به مسکو سفر کرده بود، از جمله در ماه مه ۲۰۱۸، نوامبر ۲۰۱۷ و اکتبر ۲۰۱۵، رئیس جمهور سوریه به روسیه سفر کرده بود. رؤسای جمهور روسیه و سوریه همچنین در نوامبر ۲۰۲۰ یک نشست مجازی برگزار کردند و در ابتدای فوریه امسال نیز تلفنی گفتگو کرده بودند.

از سوی دیگر، ولادیمیرپوتین، رئیس جمهور روسیه نیز طی سال‌های اخیر دو بار در دسامبر ۲۰۱۷ و ژانویه ۲۰۲۰ برای دیدار با بشار اسد به سوریه سفر کرده است.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/12299

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی