پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

جهت پرس سانسور یک خبر در رسانه های جهان را بررسی میکند

صبح امروز افسر 25 ساله نیروی هوایی آمریکا برای رساند صدای اعتراضات خود برای توقف کمک آمریکا ه جنایات آمریکا جلوی سفارت اسرائیل در اسرائیل خود را سوزاند.

منتشر شده در 7 اسفند 1402
در سرویس

زهرا لایق حقیقی؛ صبح امروز خبر خودسوزی جوان 25 سال آمریکایی در رسانه‌های  خبری خبر اول شد و در فضای مجازی فیلمی پر بازدید. آرون بوشنل، افسر 25 ساله نیروی هوایی ارتش آمریکا با انتشار لایوی همه مردم رو در انتظار خبری وحشتناک گذاشت. خبری که در راستای نرسیدن صدای فریاد اعتراض امثال این افسران در ارتش آمریکا بود.

وی در ابتدای فیلم خود از نسل کشی حرف میزند که این روزها اسرائیل آن را در خاورمیانه به راه انداخته است و با فشارهایی که به او وار شده است حاضر به دست کشیدن از این جنایت بزرگ نیست. اما دلیل اعتراض این افسر جوان نکته‌ی دیگری بود.

او از اینکه به اجبار و به خواست دولت آمریکا باید در حمایت این جنایت اقدامی داشته باشند دست به چنین اعتراضی زد.

او در ابتدای ویدئویی که در آن روند خودسوزی را ضبط می‌کند، می‌گوید: من یکی از اعضای نیروی هوایی آمریکا هستم. نمی‌توانم به همدستی در نسل‌کشی ادامه دهم. من در یک اقدام تظاهرات افراطی شرکت خواهم کرد. اما در مقایسه با آنچه که مردم در فلسطین به دست استعمارگران میگذرانند، این یک اقدام افراطی به صورت مطلق نیست.

وی در حین سوختن تنها فریادی که بلند کرد نام فلسطین و آزادی آن بود. او در بین آتش اعتراضی خود فریاد آزادی فلسطین را سر می دهد.

نکته قابل تامل این اتفاق که ازز چشم اهالی رسانه به دور نماند حرکت عجیب و دور از انسانیت یک افسر نظامی آمریکایی بود. او بجای کمک رسانی و خاموش کردن آتش آرون بوشنل به سمت بدن نیمه جان او که کاری از آن بر نمی‌‌آید اسلحه گرفته و آن را تهدید می‌کند.

این اعتراض و حواشی آن از دید اهالی مجازی دور نماند و در صفحه ایکس آن به این اتفاق واکنش نشان دادند. آنها در صفحات خود از خفقان آمریکا نوشتند و اینکه برای رساندن صدای اعتراض خود به دولتمردان آمریکایی باید جان خود را بگیری.

آمریکا دنیای بردگی است که از تمام آدم‌ها در هر سمتی برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کند.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/161122

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی