پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

محمد فاضلی چهره اصلاح طلب در یادداشتی نوشته است که «پلیس آمریکا در کل تند و خشن است و یک دلیل آن مشروعیت بالای آن به عنوان نیروهای حافظ «نظم اجتماعی» است. حتی در قتل‌های شبه عمد (به ویژه سیاه پوستان) به راحتی معاف می‌شوند.» اما این اظهارات عجیب نشانه چیست؟

منتشر شده در 10 می 2024
در سرویس

به گزارش جهت پرس؛ رضا دانشطلب فعال رسانه ای در یادداشتی نقادانه نسبت به وضعیت فعلی آمریکا و واکنش روشنفکران ایرانی نوشت: محمد فاضلی تبلیغات‌چیِ حرفه‌ای غرب است و به همین دلیل در مجازی مشهور شده. حالا که خشونتِ نظام سیاسی در غرب بیرون ریخته ببینید درباره عملکرد پلیس و دولت در آمریکا چه مطلبی در کانالش نشر داده:  «پلیس آمریکا در کل تند و خشن است و یک دلیل آن مشروعیت بالای آن به عنوان نیروهای حافظ «نظم اجتماعی» است. حتی در قتل‌های شبه عمد (به ویژه سیاه پوستان) به راحتی معاف می‌شوند.»

یعنی اگر مشروعیت‌ بالا برود با دست بازتری خشونت می‌ورزند. حتی جایی که تهدیدی در کار نیست دانشجو و استاد را زیر باتوم می‌گیرند چون حافظ نظم اجتماعی هستند. مشروعیت یعنی سرکوب و‌حتی قتلِ آسان‌تر!  به هر عاقلی نشان بدهید متوجه می‌شود وارونه است. همان‌ نویسنده (عقیل دغاقله) جای دیگر نوشته بود پلیس آمریکا خشونت می‌ورزد چون نماینده اکثریت است! اینها دمکراسی را هم حقِ سرکوب اقلیت می‌دانند.  حوصله ندارم توضیح بدهم چطور واژه‌های مشروعیت و دمکراسی را به ضد خودشان تبدیل کرده‌اند. قبلا درباره «زوال معنا» حرف زده‌ام و محمد فاضلی در جلوی صف معتدل‌ها، از بهترین نمونه‌‌های زوال و پوچ‌گرایی است.  چکیده حرف‌شان این است که چون نظام آمریکا بهتر است پس حق دارد خشونت کند و «برده‌ها» نباید چون و‌ چرایی داشته باشند. شما فقط باید جمهوری اسلامی را سرزنش کنید و از هر چالشی با آمریکا و‌ اروپا بپرهیزید.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/169865

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی