پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

این‌بار در حوزه ای که ادعای تخصص دارد

پس از تحلیل‌ها و نتیجه‌گیری‌های خام و ناشیانه در حوزه‌های اقتصادی و جامعه‌شناسی، آذری جهرمی با این یادداشت نشان داد که حتی در حوزه تخصصی خودش هم نمی‌توان به او اعتماد کرد.

منتشر شده در 10 می 2024

به گزارش جهت پرس؛ کانال تلگرامی آرمان ایران نوشت:‌محمدجواد آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات دولت روحانی طی یادداشتی در فضای مجازی، صحبت‌های دیروز رئیس‌جمهور پیرامون پروژه فیبرنوری در جریان سفر استانی به قم را تحریف کرد.

در قسمتی از این یادداشت آمده است: “رئیس‌جمهور در قم گفته‌اند: «اکنون ۷ونیم میلیون ایرانی ‌از فیبرنوری در حال استفاده هستند و در تلاشیم تا فیبرنوری در تمام کشور توسعه یابد» این در حالی است که سایت iranfttx وزارت ارتباطات که میزان پیشرفت پروژه فیبر نوری را به نمایش می‌گذارد، این آمار را ۳۵۶هزار کاربر نشان می‌دهد.”

این یادداشت عجیب آذری‌جهرمی حاوی نکاتی‌ست؛ اول این که او صحبت‌های رئیس‌جمهور را علنا تحریف کرده، زیرا که رئیسی در قم اعلام کرد که ۷ونیم میلیون خانوار “می‌توانند از امکان” فیبرنوری استفاده کنند. نه اینکه ۷ونیم میلیون نفر “در حال استفاده” از فیبرنوری هستند.

دوم اینکه او به عنوان کسی که سابقا وزیر ارتباطات بوده، قطعا فرق بین این دو جمله را خوب می‌داند. تفاوتی که البته آنقدر آشکار است که برای فهمش نیاز به تخصص خاصی هم نیست. جمعیتی که در جمله‌ی رئیسی در قم مقصود بوده، تعداد خانوار تحت پوشش فیبرنوری بوده که زیرساخت‌ها برایشان فراهم شده است و در صورت تمایل می‌توانند برای گرفتن این سرویس اقدام کنند؛ اما جمله‌ای که آذری‌جهرمی آن را تحریف کرده، تعداد سرویس گیرنده‌هایی که در حال استفاده از فیبرنوری هستند را هدف قرار می‌دهد. یعنی همان ۳۵۶هزار نفری که ذکر کرده است.

پس از تحلیل‌ها و نتیجه‌گیری‌های خام و ناشیانه در حوزه‌های اقتصادی و جامعه‌شناسی، آذری جهرمی با این یادداشت نشان داد که حتی در حوزه تخصصی خودش هم نمی‌توان به او اعتماد کرد. او این روزها نه تنها از جهت علمی، بلکه از جهت اخلاقی نیز حسابی قافیه را باخته است. کاش ناصحی اکیدا دوری از فضای مجازی را به او توصیه کند. چرا که با این فرمان باید همچون همتی، شاهد رقابت او نیز با آرای باطله در انتخابات ریاست‌جمهوری باشیم.

 

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/169905

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی