پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

حماسه حضور

انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری پس از  راه یابی  دو کاندید به مرحله دوم، خیلی تفاوتی با دور اول و تبلیغات قبلی  کاندیداها نداشت اما به باور بسیاری از نخبگان، سیاستمداران و اقتصاددانان و البته عموم جامعه چهره ای که با برنامگی و نمی دانم و نمی توانیم« آمد» حالا با چهره ای متفاوت تر  وارد عرصه شده بود.

منتشر شده در 14 تیر 1403

به گزارش جهت پرس؛ انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری پس از  راه یابی  دو کاندید به مرحله دوم، خیلی تفاوتی با دور اول و تبلیغات قبلی  کاندیداها نداشت اما به باور بسیاری از نخبگان، سیاستمداران و اقتصاددانان و البته عموم جامعه چهره ای که با برنامگی و نمی دانم و نمی توانیم« آمد» حالا با چهره ای متفاوت تر  وارد عرصه شده بود و محکم تر بر طبل بی برنامگی هایش می کوفت و مدام در حال جار زدن این مهم بود که من نمی توانم اما از شما آقای کارشناسی که از من حمایت کنی با هر برنامه ای برای دولت آینده استفاده می کنم چرا که این کار من نیست و من نمی توانم و نمی دانم چه کنم! و این در حالی است که کاندید دوم با کوهی از  برنامه های اجرایی و  راه حل های عالی برای اداره کشور  همچنان مصمم می گوید:« ما می توانیم و یک دنیا فرصت برای بهتر شدن اوضاع و شرایط داریم.»

آخرین مناظره میان دو کاندید نهایی که فردا پای صندوق های رای سرنوشت تمام آنچه گفته و وعده هایی که داده اند مشخص می شود، با شرایط متفاوتی پیش رفت شرایطی که خیلی ها را برای انتخاب فرد اصلح مصمم کرد.

مسعود پزشکیان با ادبیاتی که کمی «زننده» بود درباره کارنامه دولت سیزدهم صحبت کرد تا جایی که به گفته تحلیلگران « استراتژی پزشکیان با نزدیک شدن به انتخابات تفاوت کرده است، تغییر بزرگ او اما استفاده از کلمات غیراستاندارد سیاسی و لحنی غیرمحترمانه است. شاید مشاوران به او گفته‌اند برای به میدان آوردن رأی خاموش باید حمله کند، ولی پزشکیان حمله را با «لحن توهین‌آمیز» خلط کرده است. پزشکیان حتی برای اشاره به سعید جلیلی از الفاظی مانند «این» و… استفاده کرد. شاید او بعد از انتخابات -با هر نتیجه‌ای- از این کلمات پشیمان شود.»

پزشکیان در دو مناظره اخیر به جای طرح ایده‌هایش سعی کرد برنامه‌های جلیلی را با برخی رخدادهای سیاسی سیاه کند. یکی از جاهایی که پزشکیان از ادبیات غیرمحترمانه استفاده کرد، موقعی بود که او به برنامه‌های جلیلی حمله می‌کرد.

خصوصیت مناظره چالش و بالارفتن صداهاست، اما رعایت احترام فرض بدیهی سیاست است. پیش‌فرض ستاد پزشکیان استفاده از «ترس‌محوری» علیه جلیلی است، برای همین در مساله تحریم، نفت، هسته‌ای، تجارت خارجی و… او مردم را خطاب قرار می‌داد و آنها را از آینده با رقیب می‌ترساند. این ایده انتخاباتی را مشاوران او در تبلیغات غیرتلویزیونی با صراحت بیشتری اعمال می‌کنند. تا ۴۰ دقیقه اول اساساً هیچ سؤالی از طرفین پاسخ داده نشد. جلیلی اما برعکس رقیب، محترمانه حرف می‌زد و از افعال جمع و ضمایر جمع استفاده می‌کرد. جلیلی در چند مورد پزشکیان را تا مرز یک چالش جدی برد ولی خیلی ادامه نداد.

 

پزشکیان به سوال مهم بنزینی پاسخ عجیبی داد. او ابتدا حرف قبلی خودش را در یک جمع دانشجویی که گفته بود بنزین را ۲۵ هزار تومان می‌کند تأیید کرد ولی گفت در دولت که مانند جلسه دانشجویی عمل نمی‌کند. او اما پاسخ عملیاتی مشخصی نداد.

اما آنچه مشخص و واضح است پزشکیان خیلی خوب بلد است از پاسخ های درست با گزینه آخر همه موارد یا هیچکدام از آزمون خلاص شود اما نکته مهم و عجیب اینجاست که این آزمون با تمام |آزمون های دیگر تفاوت دارد سرنوشت میلیون ها ایرانی و آینده مرز و بومی قرار است در دست رئیس جمهور قرار گیرد که قطعا باید برنامه داشته و از بی خبری و ناآگاهی و نسبت دادن همه موارد به کارشناسان دور باشد.

 

 

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/176222

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی