پشت پرده امام صادقی هراسی چیست؟

با وجود این همه دانشگاه و این تعداد مدیر از همه دانشگاه ها طی دهها سال گذشته عده ای معتقدند کمتر از ۳۰ نفر مدیر امام صادقی که تنها ۴۲ سال سابقه تاسیس دارد و بیش از ۳۰ سال است مدیرانی توانمند در سطوح مختلف تحویل نظام اجرایی کشور داده به یکباره و تنها طی سه سال، کشور را ویران کرده و اقتصاد را به تاراج برده و فرهنگ را نابود کرده اند با هیچ عقلی جور در نمی آید!

پشت پرده امام صادقی هراسی چیست؟

محمدرضا اخضریان کاشانی در یادداشتی تلگرامی نوشت: بعید است کسی عمری حتی کم از خدا گرفته باشد و این ضرب المثل را نشنیده باشد : هرجایی هم آدم خوب داره هم آدم بد.
در زندگی شخصی مان هم این وضعیت را حتما تجربه کرده ایم جوری که با هر سن و سالی معمولا به آن باور داریم.
حدود ۹۰ سال از زمان تاسیس دانشگاه تهران می گذرد، ۷۸ سال از تاسیس دانشگاه اصفهان، ۷۵ سال از آغاز به کار دانشگاه فردوسی مشهد، ۷۰ سال از دانشگاه شیراز، ۶۵ سال از تاسیس دانشگاه شهید بهشتی، ۴۲ سال از دانشگاه آزاد اسلامی و…
سهم هر یک از این دانشگاه ها هزاران دانش آموخته و دهها مدیر در رده‌های مختلف بین المللی، ملی و استانی بوده است.
در تمام این ۹۰ سال هرگز نشنیده ایم که بگویند دانشگاه تهرانی ها اقتصاد کشور را نابود کردند یا دانشگاه آزادی ها مدیریت کشور را ویران کردند چرا که همه باور دارند که هر جایی هم آدم خوب دارد هم آدم بد و چند مدیر وابسته به یک مرکز علمی به معنای همه آنان نیستند چنانکه بسیاری دیگر را خوب و‌توانمند می دانیم.
اینکه با وجود این همه دانشگاه و این تعداد مدیر از همه دانشگاه ها طی دهها سال گذشته عده ای معتقدند کمتر از ۳۰ نفر مدیر امام صادقی که تنها ۴۲ سال سابقه تاسیس دارد و بیش از ۳۰ سال است مدیرانی توانمند در سطوح مختلف تحویل نظام اجرایی کشور داده به یکباره و تنها طی سه سال، کشور را ویران کرده و اقتصاد را به تاراج برده و فرهنگ را نابود کرده اند با هیچ عقلی جور در نمی آید.
راز این بیماری #امام_صادقی_هراسی اگر دلایل شخصی و روابط فردی نباشد، شاید در ظرفیت و توان باندهای قدرت باشد که تحمل ظهور یک باند تازه را ندارند وگرنه با باندهای قبلی که چندین برابر هم مدیر داشتند خیلی مشکل نداشتند.
عامل این بیماری زشت هر چه هست عملکرد مدیریتی نیست چرا که دستاورد سایر مدیران از سایر دانشگاه ها هم در این چند دهه روشن و وضعیت دوره های حکمرانی از یکسو و اوضاع مردم و کشور هم از آن روشن تر است.
یادمان نرود: هرجایی هم خوب داره هم بد.