هواپیماهای برجامی همچنان زمینگیر هستند/ روسیاهی به کدام رسانهها ماند؟
به گزارش جهت، کاپیتان علیرضا برخور مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در گفتوگو با خبرگزاری فارس سخنان جالب توجهی بر زبان آورد. وی درباره جزئیات بازپرداخت اقساط تسهیلات 330 میلیون دلاری صندوق توسعه ملی به شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بابت خرید هواپیماهای برجامی، اظهار داشت: «حدود ماه آینده سررسید اولین قسط به مبلغ […]
به گزارش جهت، کاپیتان علیرضا برخور مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در گفتوگو با خبرگزاری فارس سخنان جالب توجهی بر زبان آورد.
وی درباره جزئیات بازپرداخت اقساط تسهیلات 330 میلیون دلاری صندوق توسعه ملی به شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بابت خرید هواپیماهای برجامی، اظهار داشت: «حدود ماه آینده سررسید اولین قسط به مبلغ ۳۳۰ میلیارد تومان است که توان پرداخت اقساط را نداریم و نمیتوانیم اقساط را پرداخت کنیم.»
مدیرعامل هما افزود: کل تسهیلات هواپیماهای برجامی ۵۴۰ میلیون دلار بود که ماه آینده سررسید میشود و پرداخت آن برای ایران ایر غیرممکن است. البته همه بانکها با ما همکاری میکنند ولی به هر حال آنها هم در مقابل سازمانهای نظارتی باید پاسخگو باشند.
مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه هواپیماهای برجامی در رهن است، ادامه داد: ۵۰ درصد به اضافه یک فروند هواپیمای برجامی فعال داریم که شامل حدود هفت تا هشت فروند است.
مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به این سوال که چرا تعدادی از هواپیماهای برجامی ATR ایران ایر زمینگیر است، توضیح داد: استفاده از هواپیما برنامه میخواهد. استفاده از هواپیما باید پلهای باشد. الان زمان چک هواپیماها رسیده است و نمیتوانیم به صورت آزاد قطعه تهیه کنیم چون پول نداریم و ضمنا تحریم هستیم.
برخور ادامه داد: کارخانههای سازنده هم طبق وعدهشان عمل نمیکنند و قطعه به ما نمیدهند، نمیآیند و برابر قراردادی که با ما دارند، به ما کمک نمیکنند و در واقع به قرارداد خود هم پایبند نیستند. نجات شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به عنوان شرکت حامل پرچم، یک حرکت انقلابی و آنی دولت و حاکمیت را میطلبد.
گفتنی است، در ارتباط با خرید هواپیماهای نو معادل 330 میلیون دلار از محل منابع صندوق توسعه ملی، سه فقره قرارداد جعاله با بانک صنعت و معدن بابت خرید سه فروند هواپیمای ایرباس و هشت فروند هواپیمای ATR منعقد و به طور مستقیم در وجه شرکتهای هواپیمایی ایرباس و ATR حواله ارزی انجام شده است. همچنین بابت خرید چهار فروند هواپیمای ATR مبلغ 50 میلیون یورو از منابع داخلی بانک صنعت و معدن تسهیلات دریافت و مبلغ عیناً به حساب شرکت ATR حواله شده است.
لزوم بازخوانی یک مصاحبه تاریخی
یکی از جالبترین محتواهای باقیمانده از دوران دفاع جانانه و بیپروای حامیان دولت از برجام، بخش کوتاهی از مصاحبه رشیدپور مجری حامی حسن روحانی با رسائی بود. حمید رسائی که در چندین دوره به عنوان نماینده در مجلس حضور داشته است، در پاسخ دفاعیات رشیدپور، پاسخ جالبی به وی میدهد.
کدام رسانهها از برجام، ناجی درست کرده بودن؟
سایتها و روزنامههای زنجیرهای اصلاحطلب و اعتدالی آنچنان فضایی در دفاع ار برجام ایجاد کرده بودند که عملاً هر گونه موضعگیری علیه برجام، با هزینههای متعدد همراه بود.
در شرایطی که چند هواپیمای وارد شده به کشور که شاید تنها نتیجه برجام برای ایران بود نیز در اثر بدعهدی طرفهای غربی، زمینگیر شدهاند، نگاهی به مشهورترین دفاعیات حامیان دولت اعتدالی از توافقات انجام شده در قالب برجام، خالی از لطف نباشد.
نظرات
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
از ارسال نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بیاحترامی به اشخاص، قومیتها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزههای دین مبین اسلام باشد خودداری کنید.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نماييد.
نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.