پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

جهت پرس بررسی میکند

همستر کامبت، بازی تلگرامی که این روزها در بین مردم پر مخاطب شده و بسیاری از آنها را جذب تلگرام کرده است اما هدف اصلی آن نامشخص است و مخاطرات زیادی برای اطلاعات کاربران دارد.

منتشر شده در 19 خرداد 1403

به گزارش جهت پرس؛ زهرا لایق حقیقی؛ بازی کریپتویی تلگرامی این روزا در ایران محبوبیت خاصی پیدا کرده است. کاربران می‌توانند با فعالیت در آن، سکه‌های مجازی به‌دست آورند.

کریپتویی همستر کامبت (Hamster Kombat)

این بازی تلگرامی که اخیرا در بین مردم شهرت خاصی پیداکرده است باعث آن شده تا بیشتر اشخاصی که تلگرام را ترک کرده بودند به تلگرام باز گردند. بعد از فعال سازی این بازی با ضربه زدن مداوم به صفحه گوشی شما می‌توانید مقادری سکه جمع آوری کنید که در قالب نات کویین ها با مراجعه به صرافی می توانید آن را تبدیل به دلار کنید.

نقشه‌ی راه بازی برای ایردراپ شامل چند مرحله‌ می‌شود:

مذاکره با صرافی‌ها، مذاکره با بازارسازان، همکاری‌های کلیدی و لیست وظایف. درحال‌حاضر میلیون‌ها کاربر درحال جمع‌آوری سکه در بازی مذکور هستند و در صورت لیست‌شدن توکن آن در صرافی‌ها، می‌توان سکه‌های داخل بازی را به پول واقعی تبدیل کرد.

بخش Friends ،Earn و Airdrop

با اشتراک‌گذاری لینک دعوت اختصاصی خود در بازی Hamster Kombat می‌توانید پاداش دریافت کنید که به‌صورت سکه به حساب شما اضافه خواهد شد. با هر دعوت موفق ۵٬۰۰۰ سکه‌ دریافت خواهید کرد و اگر کاربر مورد نظر حساب تلگرام پریمیوم داشته باشد، این پاداش به ۲۵٬۰۰۰ سکه افزایش خواهد یافت.

در بخش Earn با انجام کارهای ساده‌ای مثل عضویت در کانال یوتیوب بازی، عضویت در کانال تلگرام، صفحه‌ی ایکس (توییتر سابق) و موارد دیگر می‌توانید سکه‌های اضافه به‌عنوان پاداش دریافت کنید.

درنهایت بخش Airdrop را داریم که در آن مراحل رسیدن به ایردراپ واقعی بازی Hamster Kombat و وضعیت تکمیل آن‌ها را مشاهده می‌کنید. درحال‌حاضر بخش مذاکره با صرافی‌ها، مذاکره با بازارسازان و همکاری‌های کلیدی انجام شده‌اند و فقط مرحله‌ی لیست وظایف برای دریافت ایردراپ باقی مانده است.

با بررسی های انجام شده شما میتوانید در تیر ماه یا مرداد 1403 سکه های جمع آوری شده خود را با مراجعه به صرافی‌های متمرکز رمزارز با دلار تبدیل کنید.

همستر کامبت چقدر قابل اعتماد است؟

مهم‌ترین عامل وایرال شدن همستر کامبت در ایران، قابلیت کسب درآمد از طریق این بازی است. اما برخی کارشناسان در مورد امنیت اطلاعات و حریم خصوصی کاربران این بازی احساس نگرانی کرده اند.

طبق گزارش رسانه‌ها، آمار قابل توجهی از دنبال کنندگان همستر کوین در استان های ایران ارائه شده است.

در مدت 72 ساعت 116 میلیون کاربر عضو این بازی شده‌اند. در اینفوگرافی تجارت نیوز میزان استفاده ساکنان استان‌ها از همستر کامبت در بازه زمانی دهم تا هفدهم خرداد، بین عدد صفر تا ۱۰۰ رتبه‌بندی شده است. استان کرمانشاه با ثبت عدد 100 اولین استان و بعد از آن استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، خراسان شمالی و کردستان، در پر مخاطب ترین این بازی قرار می‌گیرند. کمترین میزان ثبت جذب مخاطب نیز برای استن یزد با عدد60 و کرمان با ثبت عدد 61 است.
در خصوص این آمار این نکته حائض اهمیت است که چرا باید کاربران مرزی اطلاعات خود را به راحتی در دسترس این نرم افزار قرار دهند.

نکته مهم دیگر این بازی دعوت کاربران است.

شما با دعوت از دوستان خود از طریق ارسال لینک امتیاز بیشتری را دریافت می‌کنید که همین سبب آن میشود که فرد با ارسال لینک دعوت افراد بیشتری را جذب این بازی کند.  شما با ارسال کد ریفرال که برای هر شخص به صورت اختصاصی ایجاد می‌شود کمک می‌کند تا الگوی روابط شما با سایر افراد مشخص و در دسترس قرار گیرد . از سوی دیگر، اپلیکیشن هویت دیجیتال شما را در اختیار دارد و می‌تواند پروسه احراز هویت شما را ردیابی کند؛ حتی اگر اسم و اطلاعات واقعی خود را به بازی نداده باشید. علاوه بر امکان استفاده سیستم‌های مهندسی اجتماعی سازمان‌های امنیتی از این داده‌ها برای ساخت هویتی جعلی از افراد، این اطلاعات می‌تواند برای اعتمادسازی نیز استفاده و از طریق آن، بدافزارهایی روی دستگاه فرد نصب شود.

نکته پایانی

با توجه به روند بازی و اطلاعات ثبت شده از این بازی این نکته قابل توجه است که چرا باید برای ارز دیجیتالی که هیچ پشتوانه‌ای ندارد و معلوم نیست بشود با آن به پول رسید چرا با ران کردن یک بازی تمام اطلاعات و پیام های شما در تلگرام برای افرادی نا مشخص قابل دسترس خواهد شد؟

چرا با نصب بازی که اهداف آن مشخص نیست سرویس اطلاعاتی که پشت این بازی پنهان است را به راحتی بین ایرانیان پخش کرده‌ایم؟

چرا شهرهای مرزی باید رتبه‌های اول استفاده از این ربات باشن و اطلاعات ساکنین شهرهای مرزی چرا باید اینقدر راحت بدر اختیار سرویس‌های اطلاعاتی قرار بگیرد؟!!

و چرا با ارسال لینک دعوت به راحت اطلاعات خصوصی افراد را در دسترس افراد ناشناس قرار دهیم؟

این سوالات و هزاران سوالات بی پاسخ دیگر درمورد این بازی وجود دارد که بدون آگاهی و بدون تحقیق در مورد این بازی به دنبال پولی باد آورد اطلاعاتی با ارزش را در دسترس همگان قرار دادیم.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/172539

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی