جهت پرس بررسی میکند

میراث خوبی که شهید رئیسی برایمان گذاشتند!

دولت شهید رئیسی شرایط اقتصادی را به ثبات رساند و اگر دولت آینده آن را ادامه بدهد، حتما شرایط اقتصادی کشور به نقطه مطلوب خواهد رسید اما شاهد آن هستیم، برخی دست پیش را گرفته اند که پس نیافتدند و مدام این دستاوردها را زیر سوال می برند.

میراث خوبی که شهید رئیسی برایمان گذاشتند!

به گزارش جهت پرس؛ زهرا لایق حقیقی؛ شهید رئیسی در طول دو سال و 10 ماه خدمت خودبیشترین موانع اقتصادی ایران را از سر راه پیشرفت ایران برداشت. دولت شهید رئیسی تا سال گذشته تمام تلاش خود را داشت تا با فشار نیامدن به مردم بتوانند تمامی بدهی‌های دولت دوازدهم را پرداخت کند و در این زمینه نیز بیسار موفق عملکرده است.

دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۵۵۰ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های به‌جامانده از دولت گذشته را تسویه کرده است. جدول زیر شامل بدهی‌های ریالی است که از دولت گذشته به جامانده بود و تاکنون توسط دولت سیزدهم تسویه شده است. بدهی‌های ارزی دولت گذشته در این جدول نیامده است.

دولت چهاردهم در حالی سکان هدایت امور اجرایی کشور را به دست خواهد گرفت که نگاهی به شاخص های اقتصادی نشان میدهد با توجه به کاهش رشد نقدینگی، کاهش نسبی تورم و رشد اقتصادی مثبت وضعیت کلان اقتصاد ایران به ثبات نسبی نزدیک شده است.(اینجا بخوانید)

این ها نمونه‌‌های کوچکی از زحمت این مدت شهید رئیسی بود. اما امروز مدیر کانال آقای پزشکیان مطلبی را منتشر کرد که خلاف واقعیت تلاش‌های این مدت شهید رئیسی بود.

این اظهار نظر  در حالی بیان شده است که روز گذشته رهبر انقلاب در دیدار پایانی با هئیت دولت سیزدهم از تلاش‌ها و کارهای انجام شده و به ثمر نشسته شهید رئیسی گفتند و بیان داشتند: دولت آقای رئیسی، دولت کار و امید بود. خصوصیات ایشان الگویی برای رئیس قوه مجریه کشور است.

میراث خوبی که شهید رئیسی برایمان گذاشتن!

کاربران شبکه اجتماعی هم در ایکس خود در خصوص دولتی که آقای پزشکیان تحویل خواهد گرفت نوشتند:

دولتی که آقای پزشکیان تحویل خواهند گرفت مشکلات دولت در اوایل سال 1400 را نخواهد داشت. دولتی با خزانه مالی مناسب و شاخص اقتصادی مناسب که هر کدام در 8 سال تلاش دولت دوازدهم به نابودی رفته بود و اکنون به سامان رسیده است و اگر روال دولت سیزدهم به همان صورت در دولت چهاردم پیش برود شرایط اقتصادی کشور در شرایط بسیاری مناسبی قرار خواهد گرفت و این تغییر اقتصادی در سفره مردم نیز ماهده خواهد شد.