یک هفته مانده تا پایان رقابت های انتخاباتی

مهمترین اظهارات اقتصادی 6 نامزد ریاست‌جمهوری

نامزدهای دوره چهاردهم ریاست‌جمهوری در یازدهمین روز تبلیغات چه اظهارات اقتصادی داشتند؟

مهمترین اظهارات اقتصادی 6 نامزد ریاست‌جمهوری
نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در یازدهمین روز تبلیغات انتخاباتی چه اظهارات انتخاباتی و چه وعده هایی داشتند؟
 قاضی‌زاده هاشمی: در هر خانواده، حداقل یک نفر باید شاغل باشد. افرادی که درآمدشان بیش از هزینه‌شان است، بر اساس کل درآمد خود، مالیات می‌پردازند؛ یارانه را باید به انتهای زنجیره بدهیم اما ابتدای زنجیره نیز نیاز به توجه دارد.
محمد باقر قالیباف: آن دست از افراد جامعه که توان کار ندارند و امکان توانمندسازی آن‌ها نیز وجود ندارد، ۱۰۰ درصد تحت حمایت و تامین دولت خواهن بود. تا زمان ایجاد بیمه فراگیر در حوزه نظام تامین اجتماعی چند لایه، مشکلات افراد زیر خط فقر، در خط فقر مطلق و افراد ضعیف شده، جبران خواهد شد.
مصطفی پورمحمدی: ۱۱ سالی است که وضعیت به همین شکل باقی مانده و اقتصاد برای تبادل مالی قفل است. مشکل اصلی این است که منابع نداریم و اقتصاد در ریل درستی قرار ندارد؛ نمودارها منفی است و نقدینگی و تورم بیشتر شده است؛ فلذا خط فقر توسعه و فاصله بین غنی و فقیر افزایش پیدا کرده است.
علیرضا زاکانی: افتتاح حساب ویژه برای خانوارها باز خواهیم کرد که اعتبار واریز شده به این حساب را مصون از تورم، نگه خواهد داشت. به ازای هر نفر، ۲۲ میلیون تومان یارانه انرژی به اعتبار طلا پرداخت می‌کنیم. ضمن اینکه بنزین از ۳۰۰۰ به ۱۵۰۰ تومان کاهش می‌یابد و قیمت‌های دیگر هم تغییر نمی‌کند.
مسعود پزشکیان: باید با مشارکت اقتصاددانان، دانشگاهیان و هماهنگی مردم، یارانه‌ها را هدفمند، به دهک‌های پایین تخصیص داده و اجازه ندهیم که دهک‌های پایین، بهره کمتری نسبت به دهک‌های بالا ببرند. البته کنترل تورم و رشد اقتصادی اهمیت که در صورت غیرتوجهی به آن، هر اقدامی،  منجر به فقیر شدن همه خواهد شد.
سعید جلیلی: وظیفه دولت است که منابع در اختیار را عادلانه و بهترین شکل، بین مردم توزیع کند. با طرح سبد غذایی، ۱۳ قلم کالای غذایی را در اختیار مردم قرار می‌دهیم.