پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

سفیر اسبق ایران در ایتالیا و مکزیک در ادامه افزود: باید توجه داشت نباید اشتباه را با اشتباه جبران کرد؛ جبران رای اشتباه به روحانی این نیست که در انتخابات شرکت نکنند، بلکه جبران آن، این است که این بار درست انتخاب کنند و کاندیدای اصلح را برای اصلاح امور کشور انتخاب کنند.

منتشر شده در 25 خرداد 1400
در سرویس

محمدحسن قدیری ابیانه، سفیر اسبق ایران در ایتالیا و مکزیک در گفتگو با خبرنگار جهت در خصوص میزان مشارکت در انتخابات و قدرت رئیس جمهور بعدی برای پیگیری مطالبات هسته‌ای کشور در بعد بین المللی اظهار داشت: در نهایت یک نفر پیروز انتخابات پیش روی کشورمان خواهد بود و با رای کم یا زیاد اختیارات رئیس جمهور تغییری نخواهد کرد؛ اما اگر شرکت و حضور مردم حداکثری باشد و فردی که انتخاب می شود اکثریت آرا را به دست بیاورد، اقتدار او و تیم های مذاکره کننده تحت فرمان او و همچنین اقتدار جمهوری اسلامی ایران در سطح بین الملل افزایش پیدا می‌کند.

وی در ادامه افزود: رای مردم به یک فرد و همچنین مشارکت حداکثری به پیشرفت کشور در دنیا کمک می کند؛ به طور کلی چندعامل در روابط خارجی و همچنین پیگیری مطالبات هسته ای بسیار اهمیت دارد؛ اولین آنها شرکت حداکثری مردم در انتخابات و رای قاطع رئیس جمهور در انتخابات است.

این دیپلمات کشور با تاکید بر اینکه شرکت مردم در انتخابات لازم اما کافی نیست تصریح کرد: پیروزی قاطع رئیس جمهور منتخب مردم در انتخابات یکی دیگر از عوامل مهم قدرت گرفتن یک کشور در سطح مذاکرات بین المللی است؛ این رئیس جمهور به پشتوانه رای مردم و با حمایت آنها در مذاکرات می تواند خواسته های کشور را به طرف مذاکره تحمیل کند.

قدیری ابیانه همچنین گفت: عامل مهم دیگر در قدرتمندتر شدن یک کشور در عرصه مذاکرات و همچنین پیگیری مطالبات هسته ای، احساس اقتدار ملت ایران و باور به ملت ایران است به این معنا که فرد مسئول و مردم دشمن اصلی خود را به خوبی بشناسند و مرعوب آن نشوند. تیم مذاکره کننده تحت نظر رئیس جمهور نباید مرعوب قدرت های پوشالی شود و این مرعوب نشدن برخاسته از یک رای حداکثری و مشارکت حداکثری خواهد بود.

وی در ادامه گفت: کسانی که در 8 سال گذشته فریب تبلیغات و وعده های دروغ را خورده و با پوست و گوشتشان این مشکلات اقتصادی را لمس کردند، هم خودشان از خودشان خجالت کشیده و با خود قهر کرده اند و هم از مردمی که به به توصیه آنها به روحانی رای داده اند شرمنده شده اند و امروز مطمئن هستند که دیگر مردم فریب افرادی مثل آقای روحانی را نخواهند خورد.

سفیر اسبق ایران در ایتالیا و مکزیک در ادامه افزود: باید توجه داشت نباید اشتباه را با اشتباه جبران کرد؛ جبران رای اشتباه به روحانی این نیست که در انتخابات شرکت نکنند، بلکه جبران آن، این است که این بار درست انتخاب کنند و کاندیدای اصلح را برای اصلاح امور کشور انتخاب کنند.

قدیری ابیانه با تاکید بر اینکه رای ندادن مانند رای دادن به فرد اشتباه و غیر اصلاح است تاکید کرد: رای دادن و مشارکت مهم است اما مهم تر این است که فرد اصلح انتخاب شود تا مسیر اشتباه برای اداره کشور انتخاب نشود؛ باید توجه داشت ثروت کشور متعلق به همه مردم است و کسی که رئیس جمهور می شود، ماموریت افزایش این ثروت و برنامه ریزی برای آن را دارد نه اینکه کار یکند کشور و مردم از نظر اقتصادی دار خسران و زیان بشوند. در اینجا بی تفاوتی معنایی ندارد چرا که قرار نیست به کسی رای ندهند تا او رئیس جمهور نشود؛ اینجا قرار است به کسی رای بدهند که او رئیس جمهور شده و با توانایی و توانمندی بتواند به مردم خدمت کرده و کشور را مدیریت کند.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/108636

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی