سقوط آزاد قیمت تتر / علت ریزش قیمت تتر چیست؟

قیمت تتر در معاملات صبح امروز ۵ آبان ۱۴۰۳ پس از یک جهش موقت به کانال ۷۰ هزار تومان، به یکباره با سقوط قابل توجهی مواجه شد و در حال حاضر در کانال ۶۵ هزار تومان قرار دارد.

سقوط آزاد قیمت تتر / علت ریزش قیمت تتر چیست؟

به گزارش جهت پرس؛ پس از اعلام حمله اسرائیل به اهدافی در ایران در نیمه شب گذشته، قیمت تتر ابتدا با جهش حدود ۲ هزار تومانی به کانال ۷۰ هزار تومان وارد شد اما با پایان حملات اسرائیل و مشخص شدن محدود بودن حملات و مقابله سامانه پدافندی ایران با آن، افت قیمت تتر آغاز شد.

در لحظه تنظیم این گزارش قیمت ۶۵.۵۰۰ تومان است که افت حدود ۲ هزار و ۵۰۰ تومانی تتر نسبت به روز گذشته را نشان می‌دهد. البته تتر در ساعت ۷ امروز شنبه ۵ آبان، تا ۶۴.۵۰۰ تومان هم پایین آمد اما روند نزولی آن متوقف و بار دیگر به کانال ۶۵ هزار تومان برگشت. این در حالی است که در روزهای گذشته روند قیمت تتر کاملا صعودی بود و تتر در ۱ ماه حدود ۶ هزار تومان افزایش قیمت پیدا کرد.

قیمت تتر در ابتدای مهر ۱۴۰۳ کمتر از ۶۰ هزار تومان بود و باید دید آیا روند ریزش قیمت تتر که صبح امروز آغاز شده، تا بازگشت تتر به کریدور ۶۰ هزار تومان ادامه پیدا می‌کند یا قیمت تتر در کانالی از کریدور هفتم ثابت خواهد ماند.

قیمت ارز کاهشی می‌شود؟

با توجه به اینکه قیمت تتر از دلار آمریکا تأثیر می‌گیرد، این احتمال وجود دارد که با آغاز معاملات ارزی در بازار ایران، قیمت دلار نیز وارد مدار نزولی شود و کاهش قیمت دلار احتمالاً به کاهش قیمت طلا و سکه نیز منجر خواهد شد.

قیمت تتر در سال‌های اخیر تقریباً برابر با ۱ دلار بوده است. قیمت تتر ۱۰ سال قبل برابر با ۰.۸۴ دلار بود و ارزش آن در سال ۱۳۹۶ به ۰.۹۲ دلار رسید. ارزش تتر در دی ۱۳۹۷ از دلار پیش گرفت و به ۱.۰۱ دلار رسید اما پس از آن ارزش تتر در برابر دلار تثبیت شد و در حال حاضر قیمت تتر تقریباً برابر با ۱ دلار است.