پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

در مسیر انتخابات/

مسعود پزشکیان کاندید ریاست جمهوری در کارزار انتخاباتی خود، یک گردهمایی با فعالان بخش کشاورزی برگزار کرد که در آن به همراه عیسی کلانتری و محمود حجتی وزرای اسبق کشاورزی دولت‌های اصلاحات و روحانی حاضر شد.

منتشر شده در 9 تیر 1403
در سرویس

به گزارش جهت پرس؛ پزشکیان در این نشست برای حل مشکلات کشاورزان استفاده از ظرفیت کارشناسان و تشکل‌ها را چاره کار دانست و راهبرد شاخصی را ارائه نداد. با این حال عیسی کلانتری به عنوان بزرگترین کارشناس ستادی وی، نظرات مهمی در حوزه کشاورزی داده است.

عیسی کلانتری، مشاور ارشد پزشکیان در بخش کشاورزی عبارات معروفی در خصوص کشاورزی گفته است که خط مشی وی را در خصوص کشاورزی مشخص کرده است.

ازجمله این عبارات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

امروز صحبت از خودکفایی نادرست است. کشور کشاورزی نیستیم. یعنی برای توسعه اقتصادی نباید روی کشاورزی برنامه ریزی کنیم.(سخنرانی در بنیاد امور ایرانیان ۹۴/۰۲/۰۷)

باید به دنبال راه‌حلی جایگزین برای تامین نیازهای غذایی کشور بود. درحال حاضر گزینه پیش رو، تجارت آزاد (واردات) محصولات کشاورزی است(روزنامه دنیای اقتصاد- ۹۳/۴/۹).

اگر کشور ما روی کشاورزی متمرکز شود فقیر می‌شویم و منابع را از دست می‌دهیم چون ایران کشور کشاورزی نیست. راه توسعه کشور، راهی غیر از توسعه کشاورزی است(نشست هم‌اندیشی بررسی بحران آب – ۹۳/۵/۱۳).

برای نوشتن برنامه ششم دوباره موضوع خودکفایی را به میان کشیدند که من برگشتم به آقای نوبخت گفتم تو را به دین و ایمانت بگو این «مزخرفات» را کنار بریزند( سخنرانی در بنیاد امور ایرانیان ۹۴/۰۲/۰۷).

این‌که صحبت از خودکفایی غلات و پروتئین حیوانی می‌شود، حرف‌های غیرمنطقی و غیرعلمی است. خودکفایی در کالاهای اساسی امکان‌پذیر نیست.(خبرگزاری خبرآنلاین- ۹۳/۱۱/۰۶).

سوال از کشاورزان، دامداران، مرغ‌داران و عوامل صنایع غذایی این است که آیا چنین فردی در صورت در دست گرفتن سکان کشاورزی کشور رحمی به کشاورزان خواهد کرد؟

ایا می‌توان امنیت غذایی کشور را باز هم در دستان چنین افرادی سپرد و حوادث تلخ واردات افسارگسیخته گوشت‌های منجمد، شیر خشک صنعتی، واردات پرتقال و ورشکستگی باغداران و غیره را دوباره شاهد بود؟

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/175186

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی